بازیگر زن اسکار برای کدام کارگردان ایرانی تبلیغ کرد؟!+ تصویر



اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

اخبارفرهنگی - بازیگر زن اسکار برای کدام کارگردان ایرانی تبلیغ کرد؟!+ تصویر

فیلم های محمد علی طالبی و جعفر پناهی در میان 17 فیلم برتر کودک سینمای جهان در بریتانیا به نمایش درآمد.

 مارک کازینز منتقد مشهور ایرلندی-بریتانیایی به تازگی در برنامه ای با عنوان «سینمای کودکی» آثار برتر این حوزه را در معرض نمایش علاقه مندان گذاشته است. در میان 17 فیلم برتر «سینمای کودکی» جهان «بادکنک سفید» ساخته جعفر پناهی و سه فیلم از محمد علی طالبی به نام های «کیسه برنج»،«چکمه» و «باد و مه» نیز به چشم می خورد. نکته جالب اینجاست که ساخته هایی از چن کایگه، ژانگ یمو و تارکوفسکی نیز در این فهرست حضور داشتند.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

محمد طالبی که طی 35 سال گذشته فیلم های تاثیرگذاری در حوزه کودک و نوجوان ساخته مهمان این برنامه بود. سه فیلم او که در این فهرست قرار گرفتند طی 16 روز در شهرهای مختلف بریتانیا از جمله ادینوبرگ، آکسفورد، کمبریج، لندن، بریستول، باس و ... به نمایش درآمد و پس از آن جلسه نقد و بررسی با حضور طالبی و علاقه مندان به سینما در مراکز فرهنگی این کشور برگزار شد.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

تیلدا سوئینتون بازیگر برنده اسکار و سرشناس سینمای انگلستان یکی از دست اندرکاران برپایی این مراسم بود. او در معرفی این سلسله نمایش ها در ادینبورگ اسکاتلند، محمدعلی طالبی را به عنوان فیلمساز شاخص این برنامه با در دست گرفتن پلاکارتی به علاقه مندان معرفی کرد.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

نمایش فیلم های طالبی به تازگی به پایان رسیده و این کارگردان چند روزی است به ایران برگشته است. نمایش آثار برتر سینمای کودک هم چنان در بریتانیا ادامه دارد.
اخبارفرهنگی  - بانی فیلم /سیمرغ

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------