آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

داوران جشنواره کن معرفی شدند

فهرست داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد. به گزارش ایسنا؛ «لیلی گلادستون» بازیگر نامزد اسکار…

حق‌خوری در جشنواره فیلم فجر از نگاه آزاده صمدی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آزاده صمدی ابراز امیدواری کرد که در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر عدالت و انصاف رعایت شود.

آزاده صمدی، بازیگر سینمای ایران با اشاره به ادغام بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در جشنواره امسال فیلم فجر گفت: «یکی از قانون‌های آزاردهنده این بود که فیلم‌های نگاه نو اگر به بخش سودای سیمرغ راه پیدا نمی‌کرد، تنها در بخش کارگردانی و فیلم داوری می‌شد. بحث من اصلا جایزه نیست که در جای خودش بسیار هم مهم است اما می‌خواهم بپرسم چگونه می‌شود به راحتی تلاش و زحمات سایر عوامل را نادیده گرفت؟ در این تقسیم‌بندی‌های بی‌نظم (که کاش حداقل ثباتی داشت و تکلیف آدم را روشن می‌کرد) چقدر حق‌خوری شد؟ امیدوارم امسال در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر، شاهد رعایت انصاف و عدالت نسبت به دوره‌های گذشته جشنواره باشیم.»

 

صمدی ادامه داد: «بر کسی پوشیده نیست که اعتبار هر جشنواره‌ای به دبیرش است. اگر ما به این فرهنگ برسیم که دبیر جشنواره (که شایستگی خود را نشان داده و ویژگی‌هایی داشته که به عنوان دبیر انتخاب شده) در یک مدت مشخص روی کار بماند و تمام اهدافش را اجرایی کند، خیلی از مشکلات‌مان حل می‌شود.»

 

بازیگر سریال «راه بی‌پایان» گفت: «کسی که یک سال به عنوان دبیر کار کرده، بهتر از دیگران نقاط ضعف و قدرت عملکردش را تشخیص داده و خود می‌تواند برای رفع این مشکلات دست به کار شود. پس بهتر است اگر هم آزمون‌ و خطایی صورت می‌گیرد، به دبیر جشنواره فرصت دهیم نه این که سریع با او خداحافظی کنیم تا دبیر بعدی بیاید.»

 

صمدی در پایان گفت: «من امیدوارم که اتفاقات خوبی در سینمای کشورمان بیفتد و به عمر من قد بدهد تا شاهد این اتفاقات باشم.»

 

 باشگاه خبرنگاران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------