انتقاد بازیگر «نون‌خ» از سریال‌هایی که در بیمارستان، سردخانه و بهشت زهرا می‌گذرند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سیروس میمنت، بازیگر نقش کیوان در سریال «نون‌خ» می‌گوید صبح تا شب اخبار تلویزیون درباره بهشت زهرا و کرونا و این مسائل صحبت می‌کند و شب‌ها که مردم می‌خواهند اوقاتی را همراه با خانواده به دور از این مسائل داشته باشند باز هم در سریال‌ها، بیمارستان، سردخانه و بهشت زهرا را نشان می‌دهیم!

به گزارش خبرآنلاین، سیروس میمنت، بازیگر سریال «نون‌خ۳» مهمان پدرام کریمی در برنامه «سریالیست» شد. 

 

او درباره این که جایگاه کدام یک از فصل‌های این سریال را بالاتر می‌داند، گفت: «هر کدام از فصل‌ها بوی خود را دارند اما «نون‌خ۳» کامل‌تر شد. نه این که بخواهم ارزش دیگر فصل‌ها را پایین بیاورم اما در فصل سوم به لحاظ قصه و باقی چیزها فوق‌العاده بود و وقتی کار پله‌پله بالاتر رفت مردم ارتباط بیشتری با آن برقرار کردند و خوششان آمد. از میزان استقبال مخاطبان هم مشخص است که فصل سوم بیشتر مورد توجه قرار گرفت.»  

 

میمنت در ادامه درباره دلیل استقبال مردم از این سریال توضیح داد: «سریالی بود که رنگ‌وبو داشت. دائم در خانه و در آپارتمان ضبط نشده بود. فضای دشت‌وکوه به‌ویژه در منطقه کردستان، بکر است. البته همه جای ایران زیباست. قصه خوب، کارگردانی خوب و ریتم درست کار از عواملی است که باعث استقبال مردم می‌شود. اگر توجه کرده باشید بعضی سکانس‌ها با ۴۰- ۵۰ بازیگر ضبط می‌شد و فکر می‌کنم میزانسن دادن به این‌ها هم برای بازیگر و هم برای کارگردان خیلی سخت و دشوار است. خیلی برای این کار زحمت کشیده شد. وقتی برای کاری زحمت بکشی و رنج ببری حتما حاصل خوبی خواهد داشت.»  

 

او تاکید کرد: «در گذشته و قبل از ساخت سریال«نون‌خ» هم برای ساخت کار به اقلیم کردستان رفته بودند و کارهای زیادی هم ساخته شده بود اما به اعتقاد من درست به آن‌ها پرداخته نشده بود. به دلیل این که آقای آقاخانی این مردم، این منطقه و این سرزمین را خوب می شناسند، روی تمام کاراکترها شناخت داشتند. حتی کار طنز داشتیم در شبکه خود استان و بودجه و آدم‌هایش برای همان استان بود اما آن‌طور که باید دیده نشد.» 

 

میمنت توضیح داد: «وقتی اولین فصل سریال«نون‌خ» ساخته شد هیچ درخواستی در این زمینه نشده بود. فکر می‌کنم براساس جوی که در جامعه است می‌توانی حدس بزنی که چه چیزی لازم است و باید چه نوع کاری بسازی. همه دوستان کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و کارشان هم فوق‌العاده است اما شرایط الان ما، این‌طور است که اکثرا خانه هستند. حتی کسانی که سالم هستند در منزل مانده و از خودشان مراقبت می‌کنند که دچار بیماری کرونا نشوند. در این شرایطِ بیننده‌ها، باید سریال‌های خیلی زیادی ساخته شود و به اعتقاد من کارها باید چندبرابر شود. در ضمن فضای غم‌آلودی که وجود دارد به سمت فضاهای شادتر برود.»

 

او تاکید کرد: «عاشق کارهای جدی و ملودرام هستم اما فکر می‌کنم در این روزها باید کارهای دارای فضای شاد بیشتر باشد. سریال‌هایی دیده‌ام که همه از هم شاکی هستند. همه برای هم دردسر درست می‌کنند . یک جورهایی اوضاع گره خورده است و همه باعث غم یکدیگر هستند. در صورتی که ما انسان‌ها باید به یکدیگر شادی هدیه بدهیم. نه این که من باعث بدبختی و بیچارگی تو شوم.»

 

این بازیگر پیشکسوت تصریح کرد: «صبح تا شب اخبار تلویزیون درباره بهشت زهرا و کرونا و این مسائل صحبت می‌کند، شب‌ها که مردم می‌خواهند اوقاتی را همراه با خانواده به دور از این مسائل داشته باشند باز هم در سریال‌ها، سردخانه و بهشت زهرا و بیمارستان را نشان می‌دهیم!»

 

او بیان کرد: «بعد از فصل سوم سریال تقدیر و تشکرهای زیادی از سوی مردم گرفتیم. می‌گفتند شما باعث شدید روحیه ما در شرایط بد کرونایی حفظ شود. کسی بود که می‌گفت مادرم ماه‌ها بود نخندیده بود و شما دیشب او را خنداندید. البته نقدها هم همیشه هست.»

 

میمنت در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: «یکی از حُسن‌های سعید آقاخانی در طنز این است که به دنبال کارهای تکراری نیست. یکی از بچه‌ها گفت «بزن این دست قشنگه رو» و سعید کات داد و گفت این چه حرفی است. صدهزاربار این حرف را در جاهای مختلف شنیده‌ایم. اصلا دوست ندارد به هر شکلی و هر طریقی مردم را بخنداند. می‌گوید شما کارتان را بکنید اگر سکانس خنده‌دار باشد مردم می‌خندند، نباشد مردم نمی‌خندند.»

 

بازیگر نقش «کیوان» در «نون‌خ» توضیح داد: «کرونا باعث شد نتوانیم در همان اقلیم برویم. کارهای بسیار خوبی در طول تاریخ تلویزیون و با کارگردان‌های برجسته‌ای ساخته شده است. شما یک کار کامل از هر نظر نام ببرید که نشود از آن انتقاد کرد. یک موضوع را به ۱۰ نویسنده بدهید ۱۰ مدل نوشته می‌شود. ما نقش کوچک نداشتیم. تک‌تک بچه‌ها زحمت کشیدند. کار زیاد کرده‌ایم. اولین جایی بود که دیدم همه با جان و دل به حرف کارگردان گوش می‌کنند و همه دوست دارند با کار خوب کارگردان را خوشحال کنند. رضایت کارگردان برایشان مهم بود. همه به هم دل داده بودند و تلاش می‌کردند و زحمت می‌کشیدند. به شخصه سریالی که قسمت اول و دومش به دلم نچسبد را نگاه نمی‌کنم.» 

 

او افزود: «طرح سریال«خانه‌ به‌دوش» برای من و آقای آقاخانی بود. یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند برای یک کار خوب رخ بدهد این است که به گذشته رجوع نکنیم و بخواهیم آن را تکرار کنیم. تکرار را کنار بگذاریم و دنبال چیزهای جدید باشیم. قصه جدید و قدیم وجود ندارد. پرداخت جدید و قدیم وجود دارد. پرداخت جدید و خواسته مردم در نظر گرفته شود. باید ببینیم نیاز مردم چیست و به چه چیزی احتیاج دارند.»

 

میمنت در پایان گفت: «مردم از نظر روحی به شادی و امید نیاز دارند. داستان‌های پرتنش و با مایه غم و ناامیدی و تنش و درگیری آدم‌ها را بیشتر ناامید می‌کند. خداوند ما را خلق کرده تا در کنار هم خوشحال باشیم و یکدیگر را خوشحال و خوشبخت کنیم. توجه به همین نکته ساده می‌تواند خیلی چیزها را روشن کند. پایه و اساس شخصیت آدم‌ها در سریال‌ها این‌طور باشد که همدیگر را دوست داشته باشند و مهرورزی کنند.»

 

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ پخش می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------