آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سرهنگ علیفر هم از ایران می رود



اخبار,اخبار فرهنگی,علیفر
یک اشتباه در گزارش بازي تیمهای باشگاه رئال مادرید و لوانته سبب گردید تا گزارشگر قدیمی تلويزيون از طرف سازمان صدا و سیما تا اطلاع ثانوی از گزارش محروم شود.

علیرضا علیفر در حین گزارش بازي تیمهای رئال مادرید و لوانته با استناد به ترکیبی که سایت انگلیسی اسکای اسپورت منتشر نموده بود دچار یک اشتباه گردید و خاطرنشان کرد که شماره 17 تیم لوانته جلال حسینی است. اگرچه علیفر این اشتباه را در زمان گزارشش تصحیح کرد ولی در پایان بازي و در حالیکه این خطا دست مایه کاربران فضای مجازي قرار گرفته با منتشر اطلاعیه ای از طرف سازمان صدا و سیما ابعاد تازه ای پیدا کرد. علیرضا علیفر در گفتگويي که با" ورزش سه" داشت دراین رابطه خاطرنشان کرد:« من از شب گذشته تا امروز ساعت 9 صبح در حال مکالماتم با بیرون از کشور بودم و تلفن هایی که از ایران ميشد را نمی توانستم پاسخ بدهم.»

 

ولی موضوعی که علیفر بعد از این می گوید به ماجرا سمت و سوی جدید تری ميدهد . وی در مورد مکالمه های خارجی که داشته است خاطرنشان کرد:« یک رادیو و چند شبکه فارسی زبان لس آنجلس و همچنين یک شبکه خبری با من تماس گرفتند. من بزودی راهی ترکیه می شوم و درصورتی که شرایط درست پیش برود و به توافق برسم به امریکا خواهم رفت.»

 

وی در مورد اشتباهش در گزارش بازي و همچنين عکس العمل سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد:« این مسئله مهمی است. درصورتی که یک اشتباهی از سر کوتاهی باشد آدم غمگین نمی شود، ولی این چنین نبود. ده دقیقه آغاز بازي بخاطر پخش مسابقات تکواندو پخش نشد و در آن ده دقیقه من نتوانستم به ترکیبی که تلويزيون ميدهد دسترسی داشته باشم به همین خاطر از یکی از معتبرترین سایت ها( اسکای نیوز) ترکیب را در آوردم.»

 

علیفر ادامه داد:« ببینید یک موقعی در زندگی اتفاقاتی رقم می خورد و راهگشایی هایی در ادامه اش می شود که تصورش را نمی کنید. من اکنون درصورتی که نتوانم در کشور خودم خدمت کنم سعی می کنم از جای دیگری این کار را انجام بدهم.» وی با تأکید بر این که مسئله سفر زودهنگامش جدّي هست خاطرنشان کرد:« باورتان نمی شود ولی من از شب گذشته تا 9 صبح جواب تلفن های خارجی را می دادم. همه می خندیدند و از این اتفاق استقبال کردند؛ می گفتند که خوب شد اینگونه شد. همان طور که گفتم هم از رادیو ها، شبکه های خبری و دو تلويزيون فارسی زبان در لس آنجلس با من صحبت کردند. اما من قرار نیست باتوجه به سن و سالی که دارم کارمند این تلويزيون ها باشم و به عنوان گزارشگر و مجری کار کنم بلکه قرار است مدیر گروه ورزشی بشوم هرچند در کنارش کار اجرا و گزارش هم انجام خواهم داد.»

 

وی در مورد اطلاعیه سازمان صدا و سیما و محرومیتش هم خاطرنشان کرد:« من از این خبر شوکه نشدم. مهم نیست؛ از همه همکارانم که در 25 سال حضورم در صدا و سیما، شبکه سه و شبکه ورزش به من کمک کردند قدردانی می کنم چرا که اگر من آدم بزرگواری در حرفه خودم هستم از محبت های سازمان و مدیرانم بوده است. اگر خدا بخواهد در جای دیگری خدمت خواهم کرد و باید دید چه پیش می آید . احتمالا این اتفاق منشا خیری شود و من بتوانم پله های ترقی را در این سن و سال طی کرده و پول خوبی هم بگیرم. من هدفم خدمت به فوتبال است، مربی درجه یک هستم، 25 سال سابقه گزارش در تلويزيون، تسلط به زبان مادری، بیان و صدای درست و هشت سال ورزشی نویسی دارم. من آدم عادی نیستم و خب حالا بجاي قدردانی بخاطر این اشتباه در حد سرسوزن در طول نود دقیقه چنين شرایطی برایم ایجاد شده است . این اتفاقی هست که در گزارش های مستقیم در جهان رخ ميدهد .»

 

* من گناهی ندارم

علیرضا علیفر در این باره که گفته ميشود اختلالی در سایت اسکای اسپورت در آن هنگام بوجود آمده خاطرنشان کرد:« من دنبال این نیستم که به چه دلیل سایت اسکای اسپورت این کار را کرده است . من وظیفه ام این هست که ارنج دو تیم را پانزده دقیقه پیش از بازي دربیاورم و روی آنتن با ترکیبی که درست پیش از بازي در تلويزيون اعلام ميشود چک کنم. حالا این بار بازي رئال و لوانته بخاطر تکواندو ده دقیقه اش پخش نشد و من از سایت اسکای نیوز آن را برداشتم. تمام تصاویرش هست و همه میتوانند ببینند که شماره 17 لوانته جلال حسینی است و هنگامی که روی آن کلیک می کنید مشخصات سیدجلال حسینی را ميدهد . این سایت قابل ویرایش نیست.»

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدا و با دیدن نام حسینی چه واکنشی داشته است خاطرنشان کرد:« من هنگامی که آرنج را در آوردم و دیدم شماره 17 جلال حسینی است فکر کردم این یک تشابه اسمی هست و یک جلال حسینی ديگر است. من که نمی خواهم هواپیما بسازم و بعد متوجه شدم که شماره 17 وکچویچ هست.» گزارشگر قدیمی صدا و سیما با تائید این که سازمان باید از او حمایت میکرد خاطرنشان کرد:« بنظر من باید صد در صد حمایت می کردند. هر کجا هم اگر فردی مرتکب اشتباهی متعارف شود میتواند تذکر بگیرد و اگر آن خطا را تکرار کرد به جای تذکر اخطار و سومین بار شما را محروم کنند. من پس از 25 سال تجربه اشتباهی کردم که براي آن دلایل مستندی هم دارم و مرجع من یکی از معروفترین سایت های جهان است.» او اضافه کرد:« این شرایط از دوحالت خارج نیست و شکل سومی وجود ندارد. اشتباه سایت یا سهوی بوده یا عمداً اما در هر صورت براي من چه تفاوتی ميکند چرا که گناهی نداشتم. ضمن این که در طول گزارش آن را تصحیح کردم. درصورتی که اشتباهی می کردم و تا پایان بازي آن اشتباه را اصلاح نمی کردم بازهم وضعیت تفاوت میکرد .»

 

* گله ای از صدا و سیما ندارم

علیرضا علیفر در ادامه با اشاره به محرومیتش خاطرنشان کرد:« من اصلاً گله ای از هیچکسی در سازمان صدا و سیما ندارم. بیست و پنج سال با صداقت، تخصص و داشتن مدرک مربيگری A، صدای گیرا، تسلط برزبان مادری، تلفظ صحیح اسامی خارجی و وفاداری کامل خدمت کردم و تا این لحظه از تمامی همکاران و دوستانم خاطره خوبی دارم. اشکالی ندارد بخاطر یک اشتباه به اندازه سرسوزن محروم شوم و اصلاً گله ای ندارم. این خواست خدا بوده هست ؛ بعضی در جوانی پله های ترقی را طی ميکنند و بعضی مانند من در میان سالی چنين شرایطی برای شان پیش می آید .» وی در ادامه گفت:« من تا لحظه ای که در کشور هستم تابع سازمان و مدیران خواهم بود.»

 

وی ادامه داد:« اما از مدیران سازمان کسی با من تماس نگرفته و تنها تهيه کننده برنامه زنگ زد و از من خواست تا مستندات را به وی بدهم و من هم این کار را کردم. بازهم ميگويم که یک اشتباه در حد سرسوزن پس از 25 سال قابل بحث نیست، رسانه ها وظیفه شان بزرگ نمایی هست ولی براي سازمان این یک اشتباه معمولی هست و تمامی همکاران من چنين اشتباهاتی ميکنند .»

 

علیفر خاطرنشان کرد:« دوباره از تمامی همکاران و مدیران متشکرم و اصلاً گله ای از آنها ندارم. من 25 سال جوانی ام را گذاشتم و هنوز عضوی از سازمان هستم.»

 

گزارشگر قدیمی فوتبال ایران در پایان درباره این که چه زمانی از ایران خواهد رفت هم خاطرنشان کرد:« هنوز معلوم نیست؛ کار خلافی نمی کنم وبه شبکه ای نمی روم که با اهداف کشور من مخالف باشد. پیشنهاداتم را بررسی می کنم و جایی را انتخاب می کنم که هیچ مشکلی با کشور و مذهب و تفکرات من نداشته باشد. من کاری هم اگر بکنم به صورت قانونی خواهد بود که هر موقع خواستم به کشورم بیایم.»

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------