اصغر فرهادی در جزایر قناری تقدیر شد/ با قلبم فیلم می‌سازم



اصغر فرهادی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
اصغر فرهادی با حضور در جشنواره لاس پالماس اسپانیا، جایزه افتخاری این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی که به صورت حضوری در این رویداد سینمایی حضور یافته، ساعاتی پیش از دریافت جایزه افتخاری در گفت‌گویی با روزنامه اسپانیایی "Canarias 7" درباره فیلمسازی خود صحبت کرد و گفت: "دو نوع فیملساز وجود دارد؛ برخی از قلب و ناخودآگاه خود فیلم می‌سازند و برخی دیگر بر اساس منطق و دلیل. من بر اساس قلب و ناخودآگاهم فیلم می‌سازم و به همین دلیل نمی‌توانم همه چیز را کنترل کنم. در فیلم‌هایم نمی‌توانم فُرم داخلی را از فرم جهانی متمایز کنم و یک فیلم داخلی در صورتی که به درستی ساخته شود در همه نقاط جهان قابل درک است و  نباید مرزی میان فُرم داخلی و جهانی وجود داشته باشد. کارلوس سائورا یک فیلمساز بسیار اسپانیایی و در عین حال جهانی است. در حالی که یک زبان برای همه دنیا نداریم اما یک زبان مجازی و جهانی در کل سیاره وجود دارد و آن زبان احساس است؛ احساساتی چون خشونت، عشق و تنفر که در همه جا یکسان هستند". 

 

فرهادی که امسال مجموعه‌ای منتخب از آثارش شامل فیلم‌های "فروشنده"، "جدایی" و "درباره الی" به همراه دو فیلم "جاده" (۱۹۵۴) ساخته "فدریکو فلینی" و "اومبرتو دی" (۱۹۶۲) از "ویتوریو دسیکا" کارگردانان بزرگ ایتالیایی نیز به انتخاب او در جشنواره فیلم لاس پالماس به روی پرده می‌رود، در ادامه درباره علاقه‌اش به تئاتر نیز گفت: "تئاتر تاثیر بسیار زیادی بر جایگاه و کسی که هستم داشته و فُرم و نگاه من در تئاتر شکل گرفته است. تئاتر را بیشتر دوست دارم. رابطه تئاتر با مردم آزادتر و دموکراتیک‌تر است. در سینما مخاطب آن چیزی را می‌بیند که کارگردان می‌خواهد اما در تئاتر یک اثر را می‌توان با چشم‌های گوناگون دید چرا که هر یک از تماشاچیان می‌توانند توجه خود را به یکی از جزئیات جلب کنند. با ایبسن یاد گرفتیم که می‌توان از زوایای گوناگون به یک اثر نگاه کرد". 

 

این کارگردان ایرانی برنده اسکار که در سال ۲۰۰۷ نیز سفری به شهر لاس پالماس داشته، ادامه داد: "می‌خواستم دوباره به این‌جا برگردم و در خیابان‌های آن قدم بزنم که دعوتنامه جشنواره را دریافت کردم. تاکنون به دلیل شرایط کرونایی از سفر به مکان‌های دیگر اجتناب کرده‌ام اما از زمانی که این‌جا رسیدم متوجه شدم که همه چیز در جشنواره به خوبی در حال انجام است و امیدوارم این جشنواره نمونه‌ای برای دیگر رویدادهای سینمایی باشد."

 

اصغر فرهادی همچنین تایید کرد که پس از ساخت فیلم "همه می‌دانند" (۲۰۱۸) در اسپانیا، پیشنهاد ساخت فیلم‌های دیگری را نیز در اسپانیا دریافت کرده اما تا کنون درباره آن تصمیم‌گیری نکرده و امیدوار است بار دیگر در اسپانیا فیلمی بسازد چرا که خاطرات بسیار خوبی از دو سال حضور در این کشور دارد. 

 

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم لاس پالماس از تاریخ ۹ تا ۱۸ آوریل (۲۰ تا ۲۹ فروردین) در کشور اسپانیا برگزار می‌شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------