اخبار ضد و نقیض از درگذشت «نـِلی» خواننده زن مشهور قبل از انقلاب



نلی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کافه سینما نوشت: نلی، خواننده‌ی سال‌های پیش از انقلاب، درگذشت.

 

او متولد ۱۳۳۴ بود و برخلاف همکاران‌اش، کار موسیقی را پس از مهاجرت ادامه نداد. آهوی فراری، قدم رنجه و بهار آمد؛ از جملعه آثار نلی بودند. پرویز مقصدی، آرش سزاوار، تورج شعبانخانی، و پرویز اتابکی، از جمله آهنگسازانی بودند که نلی با ایشان همکاری داشت.

 

بیوگرافی نلی

شمسی اشتری با نام هنری نـِلی (زاده ۱۳۳۴ تهران _ درگذشتهٔ ۶ خرداد ١۴٠١) خواننده ایرانی بود.

 

نلی در سال‌های آخر دبیرستان توسط یکی از دوستانش به فریدون فرخزاد معرفی شد و او، وی را به یک برنامه تلویزیونی آورد که با اولین اجرا بسیار درخشید و از آن به بعد در بسیاری از برنامه‌های تلویزیون شرکت کرد و از هنرمندان ثابت شوهای رنگارنگ بود.

 

همراهی نلی با سلیمان واثقی (سلی) در چند ترانه مورد توجه مردم قرار گرفت به طوری‌که از آن زمان به بعد معمولاً نام زوج «سلی و نلی» به صورت یکجا به کار می‌رفت. تفاوت زیاد جثه ریز نقش نلی در برابر مردی درشت اندام چون سلیمان واثقی ترکیب جالب توجهی به وجود می‌آورد که احتمالاً همین فاکتور یکی از عوامل محبوبیت این زوج بود. بعد از انقلاب اسلامی ایران با اینکه درحال رسیدن به اوج محبوبیت و معروفیت بود به انگلستان مهاجرت کرده و خلاف هم دوره‌های خود دیگر به کار خوانندگی در خارج از کشور ادامه نداد و موثق ترین اخبار مربوط به او این است که حوالی لندن و داخل تهران مطب دندان پزشکی داشت که آدرس موثقی از آن نیست و حتی هیچ عکس جدیدی از او دردسترس عموم نمی باشد.

 

خبر مرگ 'نلی' تکذیب شد

نزدیکان شمسی اشتری، خواننده ایرانی معروف به نلی، خبر مرگ او را تکذیب کرده‌اند. ‌ابی، خواننده مشهور ایرانی و نیکو خردمند، بازیگر پیشین سینمای ایران پیشتر خبر مرگ نلی را منتشر کرده‌ بودند.‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------