شهرام ناظری: اقتصاد و معیشت روح و ذهن مردم را نابود کرده است/ موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی در حال نابودی است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شهرام ناظری

شهرام‌ ناظری می‌گوید: همواره سعی می‌کنم کارنامه کاری هر سال خودم را مرور کنم. ازسال گذشته تا به امروز به صورت محسوسی حس می کنم که مردم از هنر فراری شده‌اند و دیگر تمایل و وقتی برای پرداخت به این موضوع ندارند. موسیقی سنتی جایگاه خود را به آهنگ‌های به اصطلاح مبتذل داده است که جای افسوس فراوان دارد. با وضعیت موجود بهتر است که به فکر همبستگی و اتحاد با یکدیگر باشیم.

 به گزارش اعتماد،   شهرام‌ ناظری هنرمند سرشناس ایران، از وضعیت فرهنگی حاکم ناراضی است. او به تنزل موسیقی سنتی اشاره می‌کند و اعتقاد دارد که دیگر مانند گذشته اقبال خوبی حتی در شهرستان‌ها هم نسبت به موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی صورت نمی‌گیرد. او این عدم استقبال از سوی مردم را در دو دلیل می بیند. دلیل اول اقتصاد و معیشت و دلیل دوم هم ظهور آهنگ‌های مبتذل. در ادامه گفت‌و‌گوی اعتمادآنلاین با شهرام ناظری را می‌خوانید:

شهرام‌ ناظری درباره استقبال مردم از موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها گفت: «شاید تنها چیزی که علاقه مردم نسبت به موسیقی سنتی و کنسرت‌هایی شبیه به آن را تا حدودی حفظ کرده فرهنگ و تمدن دیرینه‌ ایران باشد. اما متاسفانه هر روزی که می گذرد شرایط کشور، موسیقی و تمام موضوعاتی که با آن سروکار داریم وخیم‌تر از قبل می‌شود. البته چیز عجیبی هم نیست. زیرا غیر از این هم انتظلر نمی‌رود. موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی در حال نابودی است. البته این اتفاق همگام با شرایط عمومی جامعه پیش می‌رود و طبیعی است.»

ناظری ادامه داد: « چندی قبل سفری به چند شهر ایران داشتیم و قرار بود که کنسرت‌هایی را در مناطق مختلف برگزار کنیم. طبق برنامه پیش رفتیم اما نکته‌ای که قابل توجه بود و به چشم می‌زد، حضور کمرنگ مردم و استقبال کم آنها بود. متاسفانه بی‌فرهنگی عجیبی جامعه را در بر گرفته است، و این نگرش ارتباطی به مردم ندارد. زیرا آنها امروز زیر بیشترین فشار‌های ممکن هستند. اقتصاد و معیشت مردم معضلی است که روح و ذهن آنها را نابود کرده است. »

این خواننده مطرح کشور  گفت: «همواره سعی می‌کنم کارنامه کاری هر سال خودم را مرور کنم. ازسال گذشته تا به امروز به صورت محسوسی حس می کنم که مردم از هنر فراری شده‌اند و دیگر تمایل و وقتی برای پرداخت به این موضوع ندارند. موسیقی سنتی جایگاه خود را به آهنگ‌های به اصطلاح مبتذل داده است که جای افسوس فراوان دارد. با وضعیت موجود بهتر است که به فکر همبستگی و اتحاد با یکدیگر باشیم.»

 


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------