جایزه اصلی جشنواره تورنتو برای «خرگوش جوجو»/ شانس اصلی اسکار



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم خرگوش جوجو
فیلم «خرگوش جوجو» ساخته «تایکا وایتیتی» با کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره تورنتو، نام خود را به عنوان یکی از شانس‌های فصل جوایز سینمایی و اسکار مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، این کمدی درام با بازی «اسکارلت یوهانسن»، «تایکا وایتیتی»، «ربل ویلسون» و «سم راکول» در حالی مهم‌ترین جایزه جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۹ را از آن خود کرد که با بازخوردهای متوسطی از سوی منتقدان روبه‌رو شده بود.

جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره تورنتو که مهم‌ترین جایزه این رویداد سینمایی غیررقابتی است، یکی از قدرتمندترین پیش‌بینی‌کنندگان جوایز اسکار است و سال گذشته فیلم «کتاب سبز» پس از موفقیت در تورنتو توانست در نهایت جایزه بهترین فیلم نود و یکمین دوره جوایز اسکار را کسب کند. «لالا لند»، «اتاق»، «سه بیلبورد خارج از میزوری» و «بازی‌های تقلید» از جمله دیگر برندگان تورنتو هستند که توانستند حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی و اسکار داشته باشند.

فیلم «داستان ازدواج» به کارگردانی «نوا بامباک» و فیلم برنده نخل طلای «انگل» به گارگردانی «بونگ جون-هو» نیز در رتبه‌های بعدی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره تورنتو ۲۰۱۹ جای گرفتند. جایزه بهترین مستند جشنواره نیز به «غار» ساخته «فراس فیاد» رسید که درباره پزشکی است که در کشور جنگ‌زده سوریه کار می‌کند.

این اولین سالی است که مسئولان برگزاری جشنواره فیلم تورنتو اعلام کردند برندگان این رویداد سینمایی را بدون برگزاری مراسم اختتامیه و از طریق رسانه‌های اجتماعی اعلام خواهند کرد و توضیح دادند این تصمیم به سبب سرعت شبکه‌های اجتماعی در انتشار خبر معرفی برندگان گرفته شده، ضمن این که در سال‌های گذشته و در هنگام برگزاری مراسم اختتامیه در انتهای جشنواره بسیاری از برندگان دیگر در شهر تورنتو حضور نداشتند.

چهل و چهارمین جشنواره فیلم تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۴ تا ۲۴ شهریور) در حال برگزاری است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------