اعمال اصلاحات در فیلم نامه سریال بهروز شعیبی



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بهروزشعیبی


 طبق نظر سیمافیلم، اشارات سریال «خیابان الحمراء» به امام موسی صدر باید حذف شود.

سریالی که قرار بود به کارگردانی بهروز شعیبی در لبنان ساخته شود، به ‌واسطه اعمال برخی اصلاحات، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

این سریال پیش از این به کارگردانی بهروز شعیبی تا مرحله پیش تولید هم پیش رفته و بخشی از کارهای آن در لبنان انجام شده بود اما در همان مرحله پیش تولید متوقف شد و فیلم نامه دوباره به مرحله بازنویسی بازگشت. این مجموعه با نام «خیابان الحمراء» به نویسندگی مصطفی رستگاری در سیمافیلم به تصویب رسید. وی حدود دو سال و نیم مشغول پژوهش و نگارش سریال بوده است. سریال با قصه عاشقانه و ملودرامی که پیش می‌برد به بحث‌های مقاومت می پردازد و در بخش‌هایی از کار که در لبنان ساخته می‌شود به ماجرای تجاوز داعش به شرق لبنان نیز اشاره خواهد داشت.

مدتی بعد از این که سریال الحمراء در روند پیش تولید قرار گرفت، فیلم نامه سریال این بار به اداره کل فیلم نامه سیمافیلم رفت تا یک بار دیگر متن فیلم نامه سریال به نظارت این اداره کل برسد. با ارزیابی مجدد متن فیلم نامه «خیابان الحمراء» در این اداره کل اصلاحیه‌های زیادی به متن وارد شد که از جمله آن‌ها تغییر عنوان سریال بود.

«خیابان الحمراء» یکی از خیابان‌های مشهور بیروت است که نام سریال از آن گرفته شده بود. همچنین فیلم نامه اولیه در بخش‌هایی به ماجرای امام موسی صدر هم اشاره‌هایی کرده بود که گویا با نظر این اداره کل،‌ این بخش هم باید از فیلم نامه حذف شود.

طبق آخرین خبرها اکنون حسین نمازی که پیش از این سریال «حوالی پاییز» را در تلویزیون نویسندگی و کارگردانی کرده بود، در حال بازنویسی فیلم نامه «خیابان الحمراء» است و ظاهراً مصطفی رستگاری به‌عنوان فیلم نامه‌نویس اولیه در واکنش به اصلاحات سیمافیلم درخواست کرده نام او به عنوان نویسنده فیلم نامه از این پروژه حذف شود. این سریال قرار است در ۳۰ قسمت ساخته و تصویربرداری آن در شهرهای تهران، مشهد و بیروت انجام شود. بخشی از بازیگران این سریال را هم لبنانی‌ها تشکیل می‌دهند. باید دید آیا محمد خزاعی در مقام تهیه‌کننده برای به سرانجام رساندن آن علاوه‌بر فیلم نامه‌نویس،‌ تغییراتی در تیم کارگردانی هم خواهد داد یا پروژه همچنان قرار است با هدایت بهروز شعیبی مقابل دوربین برود؟

بهروز شعیبی این روزها در قالب همکاری با سازمان «اوج» فیلم سینمایی «روز بلوا» را برای حضور در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر کارگردانی می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------