بهترین فیلم‌ها درباره «سرقت از بانک» که باید تماشا کنید



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک
سرقت از بانک، یکی از باورنکردنی‌ترین خبرهایی است که گاهی اوقات از رسانه‌ها می‌شنویم. مستندهای متعددی درباره این جرایم جنجالی ساخته شده اما حقیقت آن است که کم‌تر فیلم هیجان‌انگیزی درباره‌ی آن وجود دارد.

دزدی، سرقت‌های بزرگ و جنایت‌هایی که در نهایت هیجان عجیبی دارند، همیشه برای کارگردانان جذاب هستند. با وجود فیلم‌های متعددی که درباره‌ی این جرایم ساخته شده، کم‌تر عنوانی وجود دارد که واقعا جذاب باشد. بسیاری از آن‌ها صرفا با تکیه‌کردن بر داستان سرقت، تلاش می‌کنند تماشاگر را جذب کنند اما این تصمیم واقعا کافی نیست. هواداران واقعی سینما، خیلی سریع تفاوت یک عنوان فاخر و فیلمی که صرفا برای دیده‌شدن شاخته شده را تشخیص می‌دهند. اما گاهی اضافه‌شدن عناصر سینمایی ارزشمند به هر فیلمی، می‌تواند کیفیت آن را تا حد قابل قبولی بیشتر کند.

 

یک فیلم‌نامه‌ی جذاب در کنار مجموعه‌ای از بازیگران توانمند و البته کارگردانی بدون ایراد، هر فیلمی را قدرتمند می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید بهترین فیلم‌هایی که درباره سرقت از بانک ساخته شده‌اند را تماشا کنید، این لیست را از دست ندهید.

 

حرارت (Heat)

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

رابرت دنیرو یکی از اساتید کم‌نظیر سینمای آمریکا است. اگرچه عناوین ناامیدکننده‌ی متعددی در کارنامه‌ی او وجود دارد اما همه‌ی هواداران سینما او را با بهترین فیلم‌هایش به یاد می‌آورند. «حرارت» یکی از جذاب‎ترین فیلم‌های سال ۱۹۹۵ بود که توسط مایکل مان کارگردانی شده است و بازیگران مطرحی مانند رابرت دنیرو و آل پاچینو را در اختیار دارد. تقابل این دو بازیگر، به تنهایی بخشی از جذابیت فیلم را یدک می‌کشد. بخش اصلی هیجان فیلم، از درگیری آن‌ها نشات می‌گیرد. جایی که دنیرو در نقش یک سارق حرفه‌ای، سوژه‌ی اصلی آل پاچینو می‌شود. او یک کارآگاه است.

 

سنگ‌های انباری  (Reservoir Dogs)

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

کویینتین تارانتینو با نخستین فیلم سینمایی‌اش ثابت کرد نه تنها شناخت خوبی از سینما دارد بلکه سلیقه بسیار متفاوتی با بیشتر همکارانش دارد. این فیلم در سال ۱۹۹۲ اکران شد. داستان آن درباره شش سارق است؛ آقای سفید، آقای طلایی، آقای صورتی، آقای نارنجی، آقای آبی و آقای قهوه‌ای. آن‌ها از طرف خلافکاری به نام جو کپت و پسرش برای سرقت از یک جواهرفروشی استخدام می‌شوند. اما به نظر می‌رسد آقایان رنگارنگ با یک توطئه‌ی شوم مواجه هستند.

 

مرد نفوذی (Inside Man)

نمره منتقدان: ۸۷ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

یک سارق شناخته‌شده، همیشه یک گام از پلیس‌ها جلوتر است. تلاش همیشگی پلیس‌ها و کارآگاه‌های مطرح برای دستگیری او که علاقه‌ی خاصی به دستبردزدن از بانک‌ها دارد، معمولا بی‌نتیجه باقی می‌ماند. وقتی او یکی بانک جدید را برای سرقت انتخاب می‌کند و در غارت آن موفق ظاهر می‌شود، رییس بانک تصمیم می‌گیرد به شکلی کاملا جدی پیگیر دستگیری دزد شعبه‌اش باشد. این فیلم با کارگردانی اسپایک لی و هنرنمایی دنزل واشنگتن شاید بهترین فیلمی باشد که درباره سرقت از بانک‌ها ساخته شده است.

 

شهر (Town)

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

فیلم «مرد درونی» درام و داستان پیچیده‌ای دارد. اگر حوصله‌ی تماشای یک داستان جدی‌تر را ندارید و دلتان برای لذت‌بردن از یک داستان هیجان‌انگیز تنگ شده است، فیلم «شهر» انتخاب بهتری خواهد بود. یک سارق حرفه‌ای و باتجربه که شناخت خوبی از بانک‌ها دارد، برای یک سرقت جدیدتر آماده می‌شود. او تلاش می‌کند برای دریافت اطلاعات بیشتر، با مدیر یکی از بانک‌هایی که در گذشته به آن هجوم برده است، ارتباط برقرار کند. در این میان یک مامور فدرال استخدام شده تا او را دستگیر کند.

 

بیبی راننده (Baby Driver)

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

پسری به نام بیبی عاشق دختری به نام دبورا می‌شود که شغل مشکوکی دارد. بیبی دوست دارد همیشه در کنار دبورا باشد اما مشکل اساسی آن است که دبورا شغل بیش از حد مشکوکی دارد. با این حال بیبی این چالش را می‌پذیرد و تصمیم می‌گیرد در کنار او کار کند. بنابراین وقتی بیبی به خودش می‌آید به این نتیجه می‌رسد برای مجموعه‌ای کار می‌کند که تنها به سرقت‌های بزرگ مشغول است. رییس دیوانه‌ی او، ممکن است بیبی را درگیر دردسرهای بزرگی کند.

 

مرگ با شرافت (Going in Style)

نمره منتقدان: ۴۸ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

این فیلم با درخشش سه پیرمرد جذاب سینمای آمریکا، داستان قابل پیش‌بینی اما جذابی دارد. مورگان فریمن، مایکل کین و الان آرکین در «مرگ با شرافت» نقش سه دوست صمیمی را پذیرفته‌اند که پس از اتفاقی مشکوک در بانکی که سپرده‌هایشان را در آن قرار داده بودند، ورشکست می‌شوند. آن‌ها که در آستانه مرگ تقریبا چیزی برای از دست دادن ندارند، تصمیم می‌گیرند برای گرفتن یک انتقام سخت به بانک حمله کنند. اما سرقت آن‌ها از بانک، پیچیده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنند.

 

اگر از آسمان سنگ ببارد  (Hell or High Water)

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

به اعتقاد بسیاری از منتقدان، «اگر از آسمان سنگ ببارد» یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ است. این فیلم با درخشش بازیگران مطرحی مانند کریس پاین، بن فاستر و جف بریجز یک وسترن مدرن لقب می‌گیرد. دو برادر که مشکلات مالی زندگی آن‌ها را به هم ریخته است، تصمیم می‌گیرند از یک بانک سرقت کنند. پس از اجرای یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده، پلیس‌ها از سرقت آن‌ها باخبر می‌شوند و تلاش می‌کنند تا دستگیرشان کنند.

 

دزدی بانکی (The Bank Job)

نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰۰

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهترین فیلم ها دریاره سرقت ازبانک

 

تری لذر، صاحب یک گاراژ کوچک است که به خرید و فروش اتومبیل مشغول است اما دچار یک بحران پیچیده‌ی مالی می‌شود در میانه‌ی این شرایط دشوار، یکی از دوستانش از او می‌خواهد با او همراهی کند. آن‌ها باید از صندوق امانات یک بانک دزدی کنند. سرقت در سکوت کامل رخ می‌دهد اما جنجال اصلی زمانی آغاز می‌شود که در میان اشیای سرقت‌شده‌ی آن‌ها، تصاویر برهنه‌ای از سیاستمداران آمریکایی پیدا می‌شود. بنابراین افراد متعددی تلاش می‌کنند تری لذر و دوستش را پیدا کنند تا فقط مانع انتشار عکس‌ها شوند.

 

 ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------