گزارشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر



 

 

 

جشنواره در حالی آخرین روز اجراهای خود را سپری كرد، كه تماشاگران زیادی برای استقبال از اجراهای راهی سالن های نمایشی شده بودند.



تماشاخانه ایرانشهر نیز یكی از شلوغ ترین روزهای خود را به خاطر اجرای « میز» نمایشی از لهستانی ها پشت سر می گذاشت .به طوری كه تعداد زیادی از تمشاگران در دوسانس این نمایش پشت در ماندند .همچنین از نمایش «خدا در آلتونا حرف می زند» نوشته محمد ابراهیمیان به كارگردانی مسعود دلخواه نیز با وجود تأخیری بیش از نیم ساعتی كه در اغاز دو نوبت اجرای خود داشت اما با استقبال تماشاگران مواجه شد.



محبوبه بیات، بهزاد فراهانی ، كاظم بلوچی ، محمد ابراهیمیان و حمیدرضا هدایتی از جمله بازیگران اصلی این نمایش هستند كه قرار است پس از جشنواره نیز اجرای عمومی شود.



با پایان اجرای نمایش "من، یک، هر کسی" از کره جنوبی شب در تالار وحدت ، این تالار در اختیار گروه كارگردانی مراسم اختتامیه جشنواره كه قرار است امشب در این تالار برگزار شود، قرار گرفت.هرچند روز گذشته نمایش «گالیله » داریوش فرهنگ به دلیل مشكل شخصی كه برای یكی از بازیگرانش پیش آمد اجرا نشد و تعداد زیا دی از تماشاگران كه برای دیدن اولین اجرای این جشنواره راهی تئاتر شهر شدند ،مجبور شدند امروز ساعت ۴ به دیدن این اجرا بروند ، اما شب گذشته بازهم تئاتر شهر تماشاگران زیادی بودف جمعی از این تماشاگران برای دیدن نمایش "ایرج ‌راد" كه پس از ۱۵ سال دوری از عرصه كارگردانی ،نمایش "عیش و نیستی" را شب گذشته در تالار چهار سو اجرا كرد، آمده بودند.این نمایش با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد، به طوری که علاوه بر پر بودن تمامی صندلی‌ها، راهروهای میان آن‌ها، طبقهٔ دوم تالار چهارسو و نیز سه ردیف روی زمین و جلوی صحنه نمایش مملو از تماشاگران بود.این نمایش از ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار چهارسو اجرای عمومی می‌شود.



جمع دیگری از این مشتاقان برای دیدن نمایش «دوازده» منی‍‍ژه محامدی به تالرا سایه امده بودند.این در حالی است كه از از اجرای نمایش جوانمتر ها مانند«داستان یک پلکان»به کارگردانی رضا گوران هم در تالار قشقایی استقبال شد. در این نمایش بازیگرانی چون صابر ابر، مهدی پاکدل، بهناز جعفری و امیر رضا دلاوری ایفای نقش می كردند. حضور این چهره‌ها باعث استقبال گسترده تماشاگران از نمایش شد. «شام آخر» نمایش از یك كارگردان جوان دیگر ، محمدر ضا كوهستانی از قم بود كه روز گذشته در كارگاه نمایش اجرا شد.



«مهدی مكاری» مدیر تالار مولوی هم نمایش « شرق غزل» را در این تالار اجرا كرد و خانه نمایش اداره تئاتر میزبان نمایش « این عسل شهد گلی است خونین است» به كارگردانی محسن رنجبر به عنوان اثر برگزیده همایش سراسری آیین های عاشورایی شد.«موشه رو كی می خوره» از امیر مشهدی عباس نیز به عنوان نمایشی وی‍ه كودكان در تالار هنر اجرا شد و «نمایشی برای جشنواره» هم به كارگردانی مجتبی رستمی فر در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا شد و«اپرای مولوی » به اجرای خود در تالار فردوسی ادامه داد.



اجرای خیابانی نمایش "عطر زمان" لهستان ها شب گذشته در اخرین اجرای خود پس از ۴ شب بازهم تماشاگر داشت و پاركینگ تالار وحدت با وجد سرمای هوا مملو از علاقمندان این نمایش شده بود.


به طوری سه ردیف مقابل هم برای دیدن این نمایش ایستاده بودند. . از اجرای پرفورمنس"سیب" به کارگردانی هادی کمالی مقدم در آخرین روز از جشنواره استقبال فراوانی شد. «حافظه خفاش» نمایشنامه ای از فریباثمر بود كه در آخرین روز جشنواره در بخش نمایشنامه خوانی رو خوانی شد و «دانزن» برشت به عنوان اثر رادیویی در تالار استاد انتظامی اجرا شد.

 

 

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------