آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

داوران جشنواره کن معرفی شدند

فهرست داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد. به گزارش ایسنا؛ «لیلی گلادستون» بازیگر نامزد اسکار…

رکورد گران‌ترین نقاشی کلود مونه شکسته می‌شود؟/ چوب حراج به نقاشی منظره مونه



رکورد گران‌ترین نقاشی کلود مونه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
یکی از تابلوهای نقاشی منظره اثر «کلود مونه»،‌ نقاش نامدار فرانسوی درحالی به‌زودی راهی حراجی خواهد شد که ارزش تقریبی آن حدود ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است. 

 به گزارش ایران آرت؛ مسئولان «موزه هنر نلسون اتکینز» واقع در ایالات متحده آمریکا از حراج یکی از تابلوهای نقاشی اثر «کلود مونه»‌ خبر دادند که بیش از یک دهه در این موزه به نمایش گذاشته شده بود.

 

«آرت‌نیوز» نوشت، این تابلو نقاشی که ارزش آن بین ۱۸ الی ۲۵ میلیون دلار برآورد شده است،‌ در حراجی آثار قرن بیستم «کریستیز» و در ماه مه به مزایده گذاشته خواهد شد.

 

رکورد گران‌ترین نقاشی کلود مونه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

به نقل از ایسنا، این تابلو نقاشی که «آسیاب لمیز» نام دارد، یکی از دو تابلو نقاشی به شمار می‌رود که یک آسیاب در یکی از روستاهای فرانسه را به تصویر می‌کشد. دیگر تابلو نقاشی مشابه آن نیز پاییز سال گذشته در حالی در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۲۵.۶ میلیون دلار فروخته شده که قیمت آن حدود ۱۸ میلیون دلار تخمین زده شده بود.

 

به نظر نمی‌رسد که «آسیاب لمیز»‌ که در ماه مه حراج می‌شود، حتی به رکورد گران‌ترین اثر هنری فروخته‌شده «مونه»‌ نزدیک شود؛ چراکه تابلو نقاشی «کومه‌ها»(۱۸۹۰) که در سال ۲۰۱۹ در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار فروخته شد،‌ رکورد گران‌ترین اثر هنری این هنرمند را شکست.

 

«کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم‌»‌ در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود. با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی‌ها مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونسیت به شمار می‌رود. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند محسوب می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------