نمایش فسیل های ۷ میلیون ساله در قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد



میراث‌فرهنگی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از نمایش فسیل‌های هفت‌میلیون ساله در قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد خبر داد. 

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: با حضور دکتر سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فسیل‌های هفت میلیون ساله چند حیوان در منطقه دره دیمه شهرستان دلفان در قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد به نمایش گذاشته شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص فسیل‌های هفت‌میلیون ساله دره دیمه دلفان اظهار داشت: این فسیل‌ها سال 93 هنگام راهشکافی جاده خرم آباد به نورآباد در منطقه دره دیمه روستای گاوکش کشف و با بررسی کارشناسان میراث‌فرهنگی و زمین شناسی مشخص شد مربوط به چند گونه حیوان ناشناخته می باشد.

 

عطا حسن‌پور بیان کرد: با جمع‌آوری دیگر تکه‌ها مشخص شد این فسیل ها مربوط به چند حیوان مختلف از جمله آهو و یک نمونه اسب پنجه‌ای سه‌انگشتی است که در دنیا با نام هیپاریوم شناخته شده و قدمت آن به 7 میلیون سال می رسد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه این نمونه فسیل هفت‌میلیون ساله در دنیا فقط در دو منطقه مراغه و لرستان یافت شده افزود: کاوش صورت‌گرفته در مراغه مربوط به قبل از انقلاب می باشد که مبنای علمی نداشته اما کاوش لرستان کاملا علمی و بر اساس آزمایشات روز دنیا انجام شده و نتیجه آن در قالب یک مقاله در مجله نیچر به چاپ رسیده است.

 

حسن‌پور یادآور شد: محوطه دره دیمه شهرستان دلفان به شماره 31136 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------