توضیحات کارگردان سریال نوروزی «زوج یا فرد»/ چرا لطیفی دورکاری کرد؟



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, کارگردان سریال نوروزی
توضیحات کارگردان سریال نوروزی «زوج یا فرد»/ چرا لطیفی دورکاری کرد؟کارگردان سریال نوروزی «زوج یا فرد» درباره‌ تغییر سمت محمدحسین لطیفی در این سریال که پیشتر به عنوان یکی از کارگردان‌ها مطرح شده بود و در نهایت از او به عنوان مشاور نام برده شد، توضیحاتی را مطرح کرد. 

علیرضا نجف‌زاده، کارگردان سریال نوروزی «زوج یا فرد» در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: کار فیلمسازی، گروهی است؛ قطعاً اگر کاری موفق می‌شود تیم خوب پشت آن بوده است. در ساخت این کار نیز من سعی کرده‌ام از آورده‌هایم استفاده کنم. حضور آقای لطیفی نیز به این دلیل بود که کار نوروزی بود و نیاز بود حداقل این اعتماد جلب شود که این باکس در اختیار من گذاشته شود و به عنوان مشاور در خدمت ایشان باشیم و هر جا که نیاز باشد از نظرات‌شان استفاده کنیم.

 

او با بیان اینکه در سریال نوروزی«زوج یا فرد» سعی کرده‌اند یک فضای طنز داشته باشند، گفت: تلاش کرده‌ایم این فضای طنز، فضای شیرینی باشد و حال مخاطب خوب شود اما به هر حال قصه ما این نیست که بخواهیم به هر قیمتی مخاطب را بخندانیم. بیشتر کار ما کمدی موقعیت است و کمتر به سمت کمدی کلامی رفته‌ایم و امیدواریم در هدفی که داشته‌ایم موفق باشیم.

 

او در پاسخ به این پرسش که چگونه ریسک ساخت اولین کار نوروزی را برای تلویزیون پذیرفته است؟ اظهار کرد: من سال‌ها پیش کار تئاتر می‌کردم. جمله‌ای همیشه در ذهنم است و آن اینکه هنر یعنی دمیدن روح تعهد در انسان‌ها؛ من فکر می‌کنم این واژه را بخواهیم معنا کنیم تکلیف‌مان برای خیلی از کارها روشن می‌شود.

 

او ادامه داد: کار ما قطعاً جنبه انتقادی دارد و امیدواریم سازنده هم باشد. وقتی ما یک مسئله اجتماعی را مطرح می‌کنیم نمی‌توانیم سیاست و فرهنگ را از اجتماع دور کنیم. قطعاً وقتی ما موضوع اجتماعی را کار می‌کنیم درگیر موضوعات سیاسی اقتصادی و فرهنگی می‌شویم و نگاه نقادانه‌ای هم به موضوعات داریم.

 

کارگردان سریال «زوج یا فرد» با بیان اینکه از همان ابتدا قرار بود این سریال برای نوروز ساخته شود، گفت: کار نوروزی باکس مهمی است، آن هم برای من به عنوان کارگردانی که برای اولین بار در رسانه ملی و در شبکه سراسری کار نوروزی می‌سازم اما باید بگویم درست است که کارگردان جوانی هستم اما خودم جوان نیستم. چرا که ۲۵ سال است سابقه کار دستیار کارگردانی در سینما و تلویزیون را دارم و خدا را شکر که این افتخار را داشته‌ام که استادان خوبی داشته باشم. از مرحوم قویدل گرفته تا آقای کمال تبریزی، جواد اردکانی، سیروس مقدم، محمدحسین لطیفی و سعید آقاخانی. در بخش دیگری هم درگیر کارهای مناسبتی بوده‌ام، کارهایی که عمدتاً موفق بوده‌اند. کار فیلم‌سازی کار گروهی است، قطعاً اگر کاری موفق شود تیم خوب پشت آن بوده است.

 

نجف‌زاده در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با اشاره به حضور بازیگران تکراری در کارهای مهران مهام اظهار کرد: این کار یک کار جمعی است و ما سعی کرده‌ایم از ترکیب متفاوت و جدیدی از بازیگران در این سریال استفاده کنیم؛ به عنوان مثال برای اولین‌بار است که هدایت هاشمی به همراه مرجان گلچین در کار طنز حضور دارند و یا ناهید مسلمی اولین‌بار است که در تلویزیون حضور دارد. این بازیگر از بازیگران تئاتر حرفه‌ای است و به عنوان کاراکتر جدید به تلویزیون معرفی خواهد شد.

 

او در پایان با بیان این‌که امیدواریم اتفاق خوبی برای کار بیفتد، یادآور شد: سریال «زوج یا فرد» در ۱۵ قسمت تولید می‌شود و تا پایان عید نیز تولید کار ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------