آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

نویسنده «راننده تاکسی» به ایران می آید



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره جهانی فجر

 

جشنواره جهانی فجر امسال یک فیلم ساز بزرگ آمریکایی را به ایران دعوت کرده است. سال گذشته الیور استون مهمان جشنواره جهانی فجر بود و حضور پرسروصدایی در ایران داشت. امسال پل شریدر مهمان بزرگ جشنواره جهانی فجر است.

 

پل شریدر سینماگر 72 ساله آمریکایی، بیش از هرچیز برای همکاری‌هایش با مارتین اسکورسیزی فیلم ساز مشهور نیویورکی شناخته می‌شود. او فیلم نامه چهار فیلم از آثار او را نوشته که از قضا یکی از آن‌ها   از مهم ترین فیلم‌های تاریخ سینماست: «راننده تاکسی». این فیلم محصول سال 1976 سینمای مستقل آمریکا، از منتقدان نمره 94 گرفته و با نمره 8.3 در فهرست برترین فیلم‌های دانشنامه IMDB در رتبه نودوچهارم قرار دارد. «تراویس بیکل» شخصیت اصلی این فیلم (با بازی رابرت دنیرو) سال گذشته در نظرسنجی مجله معتبر امپایر، یکی از 100 شخصیت فراموش‌نشدنی تاریخ سینما شناخته شد. دیگر همکاری‌های شریدر با اسکورسیزی به «گاو خشمگین»، «آخرین وسوسه مسیح» و «احیای مردگان» بازمی‌گردد که به اندازه «راننده تاکسی» مهم و جریان‌ساز نیستند.

 

پل شریدر کارگردانی 21 فیلم بلند سینمایی را هم بر عهده داشته که «اولین اصلاح‌شده» مهم‌ترین آن‌ها سال گذشته اکران و نامزد اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی شد. پل شریدر که کارنامه فیلم نامه‌نویسی موفق‌تری داشته، پیشتر نامزدی‌ها و جوایز متعددی را از جشنواره‌های ونیز، تورنتو، کن و برلین گرفته و دو بار هم برای فیلم نامه‌های «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» نامزد گلدن‌گلوب شده است.

 

 

خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------