موج تازه سریال‌ها روی آنتن



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال

 

سه سریال «ترور خاموش»، «نوار زرد» و «ستایش» روی آنتن سه شبکه اصلی، به پایان راه رسیده‌اند و به‌تدریج جای خود را به مجموعه‌های دیگر می‌دهند. در روند جایگزینی سریال‌های شبانه شبکه‌های اصلی تلویزیون که از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود، فضای سریال‌ها هم عوض شده و مجموعه‌های کمدی کم‌کم رخ می‌نمایند. با معرفی سریال‌های جدید سیما همراه ما باشید.

  

پناه آخر

شبکه یک

سریال «پناه آخر» از روز شنبه هفته آینده روی آنتن شبکه یک خواهد رفت و موضوع آن، ارتباطی مستقیم با اربعین سیدالشهدا(ع) دارد. داستان سریال از روز اربعین در یک تکیه آغاز می شود و چالش‌هایی را میان دو برادر به تصویر می‌کشد. پس از مهاجرت برادر بزرگ‌تر به خارج از کشور، فرزند او بازمی‌گردد و با عمویش دچار چالش می‌شود. داریوش یاری که سال گذشته سریال محرمی «هاتف» را ساخته بود، امسال «پناه آخر» را کارگردانی کرده است.

 

هرچند «هاتف» مجموعه موفقی نبود، اما در کارنامه داریوش یاری، مستند جذاب «کربلا جغرافیای یک تاریخ» دیده می‌شود. صادق خوشحال نویسنده این سریال، پیشتر آثاری چون «در جستجوی آرامش»، «آرماندو» و «گشت ویژه» را نوشته که هیچ کدام پرمخاطب نشدند.

بیژن امکانیان، امین زندگانی، کاوه خداشناس، عباس غزالی، حدیث میرامینی و سیما خضرآبادی بازیگران اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. «پناه آخر» در 10 قسمت ساخته شده است و تا پایان ماه صفر روی آنتن شبکه یک خواهد بود. سریال بعدی شبکه یک که از ابتدای ماه ربیع‌الاول روی آنتن خواهد رفت، هنوز معرفی نشده، اما «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر یکی از گزینه‌های پخش خواهد بود.

 

از سرنوشت

شبکه دو

مجموعه «از سرنوشت» یکی از سریال‌های پرامید شبکه دو برای سال 98 است. روایتی سه فصلی از قصه دو کودک، ابتدا در پرورشگاه و بعد در مقاطع سنی بالاتر است. «از سرنوشت» مجموعه‌ای 50 قسمتی است که فصل اول و سوم آن را سیدمحمدرضا خردمندان کارگردانی کرده و فصل دوم، دستپخت علیرضا بذرافشان است.

 

خردمندان یک فیلم سینمایی با عنوان «بیست‌ویک روز بعد» را در کارنامه دارد که از قضا، اثر موفقی بوده. بذرافشان نیز «گسل»، «هفت سنگ» و «نابرده رنج» را در کارنامه دارد که این آخری، مجموعه‌ای موفق و خاطره‌انگیز است. «از سرنوشت» سریالی نسبتاً پربازیگر است و چهره‌هایی چون کامران تفتی، لیلا بلوکات، فریبا نادری، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، علیرضا آرا، حسین پاکدل و مجید واشقانی در مقاطع مختلفی بازیگر این سریال هستند. بازیگران دو نقش اصلی در سنین نوجوانی، دارا حیایی و کیسان دیباج هستند. «از سرنوشت» از 11 آبان و با پایان سریال تکراری «نوار زرد»، رنگ آنتن را خواهد دید.

 

گیله‌وا

شبکه سه

مجموعه پرحاشیه «گیله‌وا» که پخش آن چندین بار به تعویق افتاده، سریال بعدی شبکه سه سیماست که پس از پایان «ستایش» به آنتن می‌رسد. «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری، محصول سازمان هنری-رسانه‌ای اوج است و زندگی اجتماعی مردم در اوایل جنبش جنگل را در گیلان به تصویر می‌کشد. این مجموعه، اولین اثر اردلان عاشوری است و شایعاتی مبنی بر کیفیت نه‌چندان بالای آن به گوش می‌رسد.

 

ستاره اسکندری نقش اصلی مینی‌سریال شش قسمتی «گیله‌وا» را ایفا کرده و چهره‌های دیگری چون حمیدرضا پگاه، امیرحسین صدیق، مهدی زمین‌پرداز، مهران رجبی و امیرحسین هاشمی نیز در آن حضور دارند. یکی از اتفاقات جالب «گیله‌وا»، بازی بهروز شعیبی در نقش «میرزا کوچک‌خان جنگلی» است. این مجموعه احتمالاً در روزهای آخر صفر از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

 

فوق لیسانسه‌ها

شبکه سه

برگ برنده شبکه سه اما، فصل سوم مجموعه موفق «لیسانسه‌ها» است که قرار است از ابتدای ماه ربیع‌الاول، پخش شود. «فوق لیسانسه‌ها» که احتمالاً پایان‌بخش داستان سریال خواهد بود، این بار هم توسط سروش صحت و ایمان صفایی زوج نویسنده دو سری قبل، نوشته شده و توسط سروش صحت کارگردانی شده است. طبق آن چه از داستان سریال منتشر شده، ظاهراً «حبیب»، «مسعود» و «مازیار» شخصیت‌های دو فصل قبل، این بار در مسیر ادامه تحصیل هستند.

 

گروه بازیگران این فصل را هم همان ترکیب آشنای قبل تشکیل می‌دهد، شامل هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، متین ستوده، کاظم سیاحی، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه و رویا میرعلمی. «فوق لیسانسه‌ها» کمی از دو فصل قبلی طولانی‌تر است و در 40 قسمت ساخته شده است.

 

 

خراسان  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------