نکاتی جالب از فیلم‌های جیمزباند که کمتر کسی متوجه آنها شده است



نکات جالب توجه زیادی در مورد جیمز باند که شخصیت اصلی ۲۵ فیلم مهم در تاریخ سینما بوده، وجود دارد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سینما بِلِند، جیمز باند یکی از مشهور‌ترین شخصیت‌های سینمایی است که برای چندین دهه محور اصلی یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های سینمایی در تاریخ بوده است؛ اما با توجه به اینکه این شخصیت بسیار محبوب بوده است و به فرهنگ مردمی انگلیس شده، کمتر کسی به عجیب بودن جیمزباند و دنیایی که در جیمزباند روایت می‌شود توجه کرده است.

 

فیلم‌های جیمزباند معمولا درباره هیجانات، تجملات، خشونت و هوس هستند و وقتی به آن‌ها دقت زیادی می‌کنید، موارد عجیبی از بین آنها پیدا می کنید. در اینجا با چند مورد عجیب از مجموعه فیلم‌های جیمزباند آشنا خواهید شد.

 

جیمز باند نامش را به همه می‌گوید

جیمزباند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

چه نام جیمز باند یک اسم واقعی باشد یا یک اسم مشخص که از طرف MI۶ برای مامور ۰۰۷ تعیین شده، به نظر ایده خوبی نیست که او نامش را در بیشتر سکانس‌ها به خصوص صحنه‌های مربوط به ماموریت‌های خطرناک به همه بگوید. اگرچه جمله "باند، جیمزباند" یکی از دیالوگ‌های مشهور دنیای سینماست، اما از نظر فنی او نباید هویت خود را بر همه آشکار کند چرا که او یک مامور مخفی است.

 

تعداد کمی از شخیصت‌های شرور او را تشخیص می‌دهند

جیمزباند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 

نمی‌توان به جیمزباند بابت افشا کردن نامش خرده گرفت؛ چرا که در هر صورت دشمنان او هیچگاه او را شناسایی نمی کنند. وقتی جیمزباند تلاش‌های مخرب یک شخصیت منفی را خنثی می‌کند، طبیعتا دیگر کاراکتر‌های شرور باید او را بشناسند و یا حداقل تصویری از وی داشته باشند تا هر زمان جیمز باند تصمیم گرفت به آن‌ها نزدیک شود، او را به قتل برسانند؛ اما در فیلم اینگونه نیست و انگار شخصیت‌های منفی با جیمزباند متفاوتی روبرو می‌شوند.

 

جیمز باند بسیاری از اشرار را به روش‌های سادیستیک کشته است

جیمزباند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

با وجود تمام افراد شروری که جیمز باند با آن‌ها روبرو شده است، لازم به ذکر است که او خودش هم خصوصیت‌های شرارت دارد. مامور ۰۰۷ برخی از شخصیت‌های منفی را به روش‌های کاملاً وحشتناک و سادیستی از سر راه برداشته است. در حالی که فقط لازم بود آن هارا با شلیک یک گلوله از بین ببرد. چیزی که شاید نمونه آن را در فیلم «توپ آتشین» شاهد بودیم.

 

جیمز باند فقط به مأموریت‌هایی پرهزینه فرستاده می‌شود

جیمزباند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

  

تاکنون هرگز ندیده ایم که شخصیت جیمزباند یک ماه را در شرایطی نا مساعد بگذراند. باند تقریبا همیشه به مأموریت‌هایی فرستاده می‌شود که جنایتکارانی که در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند، هدف او هستند. در داستان این فیلم سعی می‌شود تبلیغات وسایل مختلف مثل ساعت مچی و اتومبیل نامربوط نباشند و به همین دلیل همیشه باند در دام لوکس بودن است.

 

جیمز باند به هیچکس رحم نمی‌کند 

جیمزباند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

  

این یک مورد ممکن است در سال‌های اخیر کمی تغییر پیدا کرده باشد، اما در فیلم‌های قدیمی‌تر جیمزباند، او در ضرب و شتم هیچکسی مردد نبود؛ حتی افرادی که هیچکاری با وی نداشته اند. این موضوع به همان روان آزار بودن جیمزباند مربوط می‌شود که از سوی عده‌ای مطرح شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------