آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

بازیگرانی که در آخرین نقش خود قبل از مرگ نقش مردگان را داشتند



 بازیگران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
تعدادی از بازیگران معروف پیش از آنکه در دنیای واقعی بمیرند، در آخرین نقش‌آفرینی خود نیز با مرگ دست و پنجه نرم کردند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در طول تاریخ سینما بازیگران و مشاهیر زیادی بوده اند که مرگ و درگذشت آن‌ها هنوز هم افرادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از این بازیگران در کشور‌های مختلف جهان بوده اند که حتی در آخرین کار هنری خود نقشی را بازی کرده اند که به دلایلی درگذشته و یا به نحوی به موضوع مرگ ارتباط داشته اند و همین موضوع، سبب شده که بیشتر آن‌ها با گذشت سال‌ها همچنان در ذهن مخاطبانشان باقی بمانند.

 

 بازیگران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

دلال عبدالعزیر بازیگر مصری یکی از این هنرمندان است که حدود یک هفته پیش بر اثر عوارض ابتلا به بیماری کرونا در سن ۶۱ سالگی جان خود را از دست داد. او در آخرین سریالش که سال گذشته منتشر شد، صحنه‌ای را بازی می‌کند که روح از بدنش خارج شده و شخصیت او در سریال در حال مرگ است. پس از درگذشت این بازیگر مصری، لحظه درگذشت وی در این سریال بسیار مورد توجه قرار گرفت و مخاطبان حضور او در این سریال را یک وداع دائمی توصیف کردند.

 

عبدالعزیز تنها بازیگری نیست که آخرین نقش آفرینی او پیش از درگذشتش با مرگ مرتبط بوده است؛ بلکه بازیگران دیگری هم چه در سراسر جهان و چه کشور‌های عربی بوده اند که مانند او در پایان عمر نقش‌های قابل تاملی را ایفا کرده‌اند.

 

 بازیگران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

محمود الملیجی یکی از این بازیگران است که از هنرمندان کهنه‌کار و معروف مصری به شمار می‌رود که در ابتدای جوانی نقش‌های شرور را بازی می‌کرد، اما در سال‌های آینده نقش‌های الهام بخش و مثبتی را بر عهده گرفت. نحوه مرگ او سر صحنه فیلمبرداری فیلم تلویزیونی «ایوب» او را ماندگارتر کرده است. محمود الملیجی در سال ۱۹۸۳ میلادی در حالی که می‌خواست آخرین سکانس فیلم تلویزیونی خود را ایفا کند از دنیا رفت. همه چیز آماده بود و بازیگر دیگر مقابل او قرار داشت، ملیجی که قرار بود صحنه مرگش را ایفا کند، در ابتدا جملاتش را ادا کرد و بعد سرش را چرخاند و بی حرکت شد. حاضران تصور می‌کردند او هنوز در حال ایفای نقش است و از شدت طبیعی بودن این صحنه به وجد آمده بودند و این بازیگر ۷۳ ساله را صدا می‌کردند، اما محمود الملیجی آخرین نقش خود را خیلی جدی گرفت و درست در همان صحنه‌ مرگ شخصیت سینمایی‌اش، خودش نیز از دنیا رفت.

 

 بازیگران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

الضیف احمد یکی دیگر از بازیگران عرب زبان است که در سال ۱۹۷۰ در سن ۳۴ سالگی درگذشت. او پس از بازی در نقش یک مرده و حضور در تابوت به خانه باز می‌گردد تا پیش از نمایش استراحت کند، اما در خانه دچار حمله قلبی می‌شود و جانش را از دست می‌دهد.

 

 بازیگران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

رابین ویلیامز، بازیگر آمریکایی هم که از زوال عقل و افسردگی رنج می‌برد در۶۳ سالگی اقدام به خودکشی کرد. آخرین فیلم او اثر کمدی مشهور «شب در موزه: راز مقبره» است. ویلیامز که در این فلیم نقش تئودور روزولت، کاشف و طبیعت شناس را ایفا می‌کند، در آخرین سکانس خود می‌گوید «لبخند بزن پسرم؛ موقع طلوع است» سپس نقشش را به پایان رسانده و به مجسمه تبدیل می‌شود.

 

 بازیگران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

مرلین مونرو، دومین بازیگر از هالیوود است که زندگی و نحوه مرگ او همچنان در هاله‌ای از ابهام و راز قرار گرفته است. او نیز در آخرین فیلم و هنرنمایی خود به نام «ناجورها»، صحنه قابل تاملی را بازی کرده است. مونرو که در این فیلم با کلارک گیبل همبازی است، در سکانسی از او می‌پرسد چگونه می‌توان در تاریکی راه بازگشت را پیدا کرد؟ و کلارک گیبل پاسخ می‌دهد: تنها راهش رفتن به سمت ستاره بزرگ در آسمان است و تنها او می‌تواند راهنمای رسیدن به مقصد باشد. این فیلم برای هردو بازیگر مذکور آخرین تجربه بازی در یک فیلم پیش از مرگشان بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------