فیلم‌های توقیفی می‌توانند دوباره بررسی شوند



فیلم‌های توقیفی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ضمن توضیح درباره نحوه فعالیت سینماهای بدهکار تاکید کرد که هر کدام از فیلم‌های توقیفی می‌توانند برای بازبینی دوباره درخواست دهند. 

محمدرضا فرجی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه سینماهای بدهکار به دفاتر پخش، اجازه اکران فیلم‌های جدید را نخواهند  داد، بیان کرد: بخشی از این سینماها آن‌هایی هستند که از سال گذشته فیلمی را اکران کردند ولی متاسفانه نتوانستند بنا به دلایلی با دفاتر پخش تسویه حساب کنند. بیشتر این‌ها برای دریافت وام در تامین وثیقه نیز مشکلاتی داشتند و از آنجا که فروش سینماها در دو سال گذشته خوب نبوده، نتوانستند بدهی خود را پرداخت کنند.

 

او درباره اینکه آیا قرار نبود با وجود راه‌اندازی سمفا کار به بدهکار شدن سینمادار نرسد و از همانجا پول فروش تقسیم شود تا مشکلات گذشته هم به وجود نیاید؟‌ گفت: سمفا هنوز به مرحله‌ای نرسیده که در هر لحظه بتواند تسویه حساب کند. بر اساس توافق‌هایی که سینمادارها با پخش‌کننده و تهیه‌کننده داشتند باید هر چهار هفته یک بار تسویه حساب انجام شود و اگر انجام نشود با تذکر ۴۸ ساعته باید مشکل برطرف شود.

 

وی افزود: حُسن سمفا این است که فروش‌ آنلاین برای همه دیده می‌شود و کاملا مشخص است که چطور باید حساب و کتاب کرد. برهمین اساس اگر یک دفتر پخش ادعایی داشته باشد، مسائل در شورای صنفی با نمایندگان انجمن سینماداران قابل طرح است و اگر بعد از تذکر ۴۸ ساعته، مسئله حل نشود سمفا فروش بلیت را برای آن سینما متوقف می‌کند و البته جریمه‌های دیگری هم در اکران فیلم‌های بعدی در نظر گرفته می‌شود.

 

فرجی یاداور شد که سه نفر از اعضای شورای صنفی، مدیرعامل سینما شهر و مدیرکل عرضه و نمایش ناظر بر فعالیت سمفا هستند.

 

او در ادامه در پاسخ به اینکه وضعیت فیلم‌های توقیفی مثل «گزارش یک جشن» که اخیرا درخواست پروانه نمایش داده‌اند چگونه است؟ گفت: این فیلم هنوز در نوبت بررسی است ولی قطعا هر فیلمی می‌تواند مجددا در شورای بازبینی بررسی و درباره آن اظهارنظر شود. 

 

این مدیر سینمایی تاکید کرد که نحوه پخش و نمایش فیلم در سینما یا VOD تاثیری در نظارت و ارزشیابی ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------