عامل مرگ فیلمبردار آمریکایی مشخص شد



مرگ فیلمبردار آمریکایی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
نتایج تحقیقات نشان داده که دستیار کارگردان اسلحه‌ای با گلوله‌ واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و اعلام کرده که بی‌خطر است. 

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، دادگاه شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو اطلاعات جدیدی درباره پرونده مرگ «هالینا هلاچینز»، فیلمبردار 42 اعلام کرد که روز گذشته در صحنه فیلمبرداری وسترن «زنگار» با شلیک گلوله از سوی «الک بالدوین» کشته شد.

 

بر این اساس، دستیار کارگردان اسلحه‌ای پُر حاوی گلوله‌های واقعی به «الک بالدوین» تحویل داده و به او گفته که استفاده از آن ایمن است، البته دستیار کارگردان اطلاع نداشته که اسلحه حاوی گلوله‌های واقعی است و نه مشقی!

 

در ان صحنه «هلینا هاچینز» مدیر فیلمبرداری به دلیل اصابت گلوله به قفسه سینه علی‌رغم انتقال به بیمارستان کشته می‌شود و «جوئل سوزا» کارگردان فیلم که پشت سر فیلمبردار ایستاده بود نیز دچار جراحت شده است.

 

کاراگاهان پلیس اسلحه مورد استفاده در این صحنه، دیگر اسلحه‌ها و همچنین لباس خون آلود «الک بالدوین» را به عنوان مدرک با خود برده‌اند. همچنین هنوز هیچ اتهامی به «الک بالدوین» بازیگر و تهیه‌کننده فیلم «زنگار» وارد نشده و بنابر اعلام کلانتر منطقه، او آزاد و  مجاز به سفر است.

 

اسلحه‌های استفاده شده در فیلمسازی برخی اوقات واقعی هستند که از آن‌ها می‌توان برای شلیک گلوله واقعی و یا مشقی استفاده کرد. در گلوله‌های مشقی باروت منفجر می‌شود و صدا و برق انفجار را ایجاد می‌کند اما حاوی جسم پرتاب شونده کشنده‌ای نیست. با این وجود حتی گلوله‌های مشقی نیز می‌توانند در مواردی و در فاصله‌های نزدیک بسیار خطرناک باشند چرا که گازی داغ و یا کاغذ یا پلاستیک مورد استفاده به عنوان سرپوش باروت را پرتاپ می‌کند، اتفاقی که در سال 1984 به مرگ بازیگری انجامید.

 

مرگ فیلمبردار آمریکایی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

در سال 1993 نیز «بندون لی» فرزند «بروس لی» به دلیل استفاده از گلوله واقعی به جای گلوله مشقی کشته شد.

 

«استیون هال» مدیر کهنه کار فیلمبرداری در بریتانیا می‌گوید: «پروتکل‌های ایمنی اسلحه در صحنه ساخت فیلم‌ها در آمریکا از گذشته تا به امروز بهبود یافته است، اما یکی از خطرناک ترین موقعیت ها پشت دوربین است چرا که فرد در صحنه هایی که طی آن بازیگری اسلحه را به سمت تماشاچی نشانه می رود، در معرض گلوله قرار دارد.

 

بسیاری معتقدند به جای استفاده از اسلحه با گلوله مشقی می‌توان از جلوه‌های کامپیوتری برای ایجاد جلوه شلیک واقعی در فیلم‌ها استفاده کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------