«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت



اِنکانتو ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
این هفته برای باکس آفیس آمریکا خوب نبود، اما ۲ فیلم بزرگ دیگر تا پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند. 

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، مانند روند سال‌های گذشته، آخر هفته پس از تعطیلات عید شکرگزاری امسال هم برای باکس آفیس آمریکا دوران خوبی نبود. ترکیب اخبار سویه جدید امیکرون و اکران یک فیلم انیمیشن دیزنی که خیلی برای مردم جذاب نبود، این مسأله را تشدید کرد.

 

انتظار می‌رود فیلم «اِنکانتو» دیزنی فروش خود را تا پایان یکشنبه به ۱۳ میلیون دلار برساند که نمایانگر افتی ۵۲ درصدی در فروش نسبت به هفته اول اکرانش خواهد بود. به این ترتیب فروش کل آن داخل آمریکا به ۵۷.۵ میلیون دلار می‌رسد.

 

انتظار می‌رود تا پایان امروز «خانه گوچی» هم در دومین آخر هفته اکران خود با افت فروش ۴۸ درصدی مواجه شود و با کسب ۷.۴ میلیون دلار دیگر رقم فروش داخلی خود را به ۳۴.۳ میلیون دلار برساند.

 

رقم تخمینی فروش جدیدترین قسمت «شکارچیان روح» هم ۱.۷۸ میلیون دلار در هفتمین هفته اکران خود خواهد بود که به این ترتیب رقم فروش کل آن را به ۱۰۴.۵ میلیون دلار خواهد رساند.

 

اما سال جاری میلادی یک اکران بزرگ دیگر هم خواهد داشت و آن «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» محصول دیزنی و سونی خواهد بود. این فیلم تا به حال رکورد پیش‌فروش نمایش روز اول اکران در تمام دوران پاندمی را در بیشتر زنجیره‌های بزرگ فروش بلیت شکسته است.

 

علاوه بر این، برای زنجیره‌های بزرگ ای‌ام‌سی و سینه‌مارک، این فیلم تا به حال توانسته دومین پیش‌فروش بزرگ کل تاریخ را پشت سر «انتقام‌جویان: پایان بازی» داشته باشد. آن فیلم در در نهایت در زمان اکران خود توانست رکورد فروش افتتاحیه را بشکند و ظرف چند روز ۳۵۷.۱ میلیون دلار بفروشد.

 

پیش‌فروش شاخصی بسیار دقیق از عملکرد آخر هفته افتتاحیه نیست، اما ارقام پیش‌فروش «اسپایدرمن» جدید حاکی از این هستند که این فیلم می‌تواند در زمان اکران خود در روز هفدهم دسامبر، یکی از پنج فروش بالا را در میان تمام فیلم‌های اکران شده تاریخ در ماه دسامبر داشته باشد.

 

«انکانتو» نتوانست خانواده‌های خیلی زیادی را به سینماها بکشاند، اما انتظارها همچنان از قسمت دوم انیمیشن «آواز بخوان» محصول ایلومینیشن و یونیورسال بالاست.

 

البته قسمت جدید «ماتریکس» هم به زودی از راه می‌رسد و با اکران و پخش آنلاین از اچ‌بی‌او مکس در روز بیست‌ودوم دسامبر تبدیل به آخرین فیلم شرکت وارنر مدیا در سال جاری میلادی خواهد شد.

 

تحلیل‌گران انتظار دارند این فیلم بتواند با رقم ۴۱ میلیون دلار فروش اولیه «تل‌ماسه» رقابت کند. این فیلم علمی‌تخیلی تا اینجا رکورد بهترین اکران افتتاحیه این استودیو را در اختیار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------