تفکیک جنسیتی کنسرت ها ؛ تصمیم نادرستی که باید اصلاح شود



اخبار,اخبارفرهنگی,تفکیک جنسیتی کنسرت ها


 اخبار فرهنگی - تفکیک جنسیتی کنسرت ها ؛ تصمیم نادرستی که باید اصلاح شود

اگر استدلال و بینشی که منتهی به تفکیک جنسیتی در کنسرت ها شده است ملاک عمل باشد، باید پیاده رو ها،پارک ها،سینماها،دانشگاه ها،سمینارها،ادارات،مراکز خرید و کلاً‌ همه جای کشور را هم تفکیک جنسیتی کرد!

 مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره "تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها" گفت: طرح چنین موضوعی نه از سوی وزارت ارشاد و نه از سوی نیروهای فشار است، بلکه این تصمیم از سوی نیروی انتظامی اتخاذ شده است. 

در این باره نکات زیر قابل توجه است:
1 - کنسرت،‌ یکی از جاهایی است که خانواده ها می توانند ساعتی را در کنار هم خوش باشند. اما این که خانواده ها را از هم جدا کنند، همین خوشی خانوادگی را از آنها می گیرد. اعضای یک خانواده که می خواهند کنسرت بروند، طبیعتاً دوست دارند در کنار هم باشند، با هم حرف بزنند و در طول مدت اجرا، با هم به موسیقی و آواز گوش کنند نه این که در ابتدای سالن ، از هم جدا شوند.

این یک نکته بدیهی است که اگر بنا باشد خانواده ها در تفریحات خود از هم جدا شوند، ترجیح می دهند عطای بسیار شان را به لقایشان ببخشند.


تفریحات جمعی خانواده ها، باعث انسجام خانوادگی است و الزام به جدا کردن جنسیتی در کنسرت ها،‌ بی گمان ظلم به خانواده های ایرانی و بی احترامی مطلق به آنهاست.

2 - اعمال هر گونه محدودیت جدید بر مردم ، باید بر اساس قانون باشد. این که یک عده با هر عنوانی جلسه ای تشکیل دهند و محدودیت های تازه بر مردم وضع کنند و مردم نیز موظف باشند تمکین کنند، نمی تواند قابل پذیرش و استمرار باشد.

3 - به فرض این که عده ای در کنسرت ها ، کارهایی می کنند که خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است و جرم محسوب می شود و امنیت را به خطر می اندازد و ... راه حل این است که با آن چند نفر برخورد قانونی شود نه این که صورت مسأله را پاک  و خانواده ها را از هم جدا کنند.


اگر استدلال و بینشی که منتهی به تفکیک جنسیتی در کنسرت ها شده است ملاک عمل باشد، باید پیاده رو ها،پارک ها،سینماها،دانشگاه ها،سمینارها،ادارات،مراکز خرید و کلاً‌ همه جای کشور را هم تفکیک جنسیتی کرد!

4 - صرف توجه به امور غیر مهم کشور ،‌ باعث استهلاک توان نهادهای کشور می شود و آنان را از پرداختن به مأموریت های اصلی باز می دارد. جا دارد مسوولان و مشخصاً فرماندهان ارشد نیروی انتظامی که به ویژه در سال های اخیر کوشیده اند با نگاه اجتماعی مسائل را مورد ارزیابی قرار دهند، در این خصوص ورود کنند و تصمیمی که در لایه های پایین دستی گرفته شده را اصلاح نمایند.

اخبار  فرهنگی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------