آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

«زخم» از امشب در شبکه 3



اخبار , اخبار فرهنگی, سریال زخم

اخبار فرهنگی - «زخم» از امشب در شبکه 3

این سریال پلیسی به موضوعات اجتماعی و خانوادگی که فراگیر است، می‌پردازد

پخش مجموعه تلویزیونی «زخم» در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری از امشب ساعت 21 از شبکه سه آغاز می‌شود. تکرار آن روز بعد ساعت 14 و 30 دقیقه خواهد بود.

 

در این سریال لیلا اوتادی، همایون ارشادی، محمد صادقی، برزو ارجمند، امیر نوری، جمشید جهانزاده، فقیهه سلطانی، مهرداد ضیایی، انوشیروان ارجمند، فریبا متخصص، سعید دولتی، امیرحسین آرمان، حسن جوهرچی، سهیلا حاجی‌زاده، صدرالدین شجره، شهرزاد کمال‌زاده، امیررضا دلاوری، معصومه بافنده، هانیه غلامی، رامش صفایی، نازنین فلاح، مهرداد فلاحتگر، امیرآیدین انصاری، مجتبی صدیقی، نوشین زارع، آذر فرامرزی، میثاق جمشیدی، حسام شجاعی، رخساره شجاع‌الدین همراه با هنرمندان خردسال سینا محمدی‌فر، روژان تقی‌زاده و مهدیس قنبری نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

این سریال کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه است که فیلمنامه آن را سیدسعید رحمانی نوشته و محوریت آن درباره زنانی است که به عنوان مشاور در نیروی انتظامی مشغول به کارند. داستان این سریال درباره ستوان الهام پویا، دانش‌آموخته روان‌شناسی و فارغ‌التحصیل دانشکده افسری است و به عنوان مشاور و مددکار در کلانتری 132 مشغول به کار است.

 

او که به خاطر انتخاب چنین شغلی بشدت با پدرش دچار مشکل است، حالا در مواجهه با چالش‌های اجتماعی درگیر معضلات و مشکلات بزرگ‌تری می‌شود.

 

محسن علی‌اکبری درباره این سریال به جام‌جم گفت: این سریال در شش اپیزود پخش می‌شود که هر اپیزود در دو تا سه قسمت تولید شده است. پخش سریال با اپیزود نرگس شروع می‌شود که فقیهه سلطانی در آن نقش نرگس را بازی می‌کند. جمشید جهانزاده و مهرداد ضیایی از دیگر بازیگران این اپیزود هستند. داستان اپیزود نرگس درباره خانواده‌ای است که بشدت در مضیقه مالی قرار دارد. از سوی دیگر پسر نوجوان خانواده با دزدی و سرقت کیف‌های مردم قصد دارد مادرش را صاحب خانه کند و همین مساله منجر به مشکلاتی برای او می‌شود.

 

این تهیه‌کننده ادامه داد: آوا، افسانه، هنگامه و شراره عناوین دیگر اپیزودهای این سریال است. در این سریال پنج بازیگر ثابت داریم و بقیه بازیگران مهمان هستند. در کنار اوتادی که نقش ستوان پویا را بازی می‌کند، محمد صادقی نقش سرهنگ و رئیس کلانتری، برزو ارجمند نقش معاون کلانتری، امیر نوری نقش سرباز و همایون ارشادی نقش پدر الهام را بازی می‌کنند. همزمان با پخش تدوین و دیگر مراحل فنی این سریال ادامه خواهد داشت.

 

وی درباره اهداف تولید این سریال گفت: تاکنون سریال‌های زیادی با موضوع معضلات اجتماعی ساخته شده است، اما کمتر به ریشه‌یابی مشکلات و مسائل روان‌شناسی و روانکاوی توجه شده است. به همین دلیل ما با انتخاب شش معضل اجتماعی نه تنها آنها را ریشه‌یابی خواهیم کرد، بلکه تلاش می‌کنیم راهکارهای مناسب هم ارائه دهیم تا مخاطب اطلاعات لازم را از این سریال دریافت‌کند.

 

علی‌اکبری عنوان کرد: خیلی از خانواده‌ها با کوچک‌ترین مشکلات مالی به جای حل آن از مشکل فرار می‌کنند و حتی گاهی کارشان به طلاق منجر می‌شود. این در حالی است که از دو سال پیش دفتر مشاور اجتماعی و مددکار در کلانتری‌ها راه‌اندازی شده و خانم‌های شاغل در این دفتر که فارغ‌التحصیل رشته روان​شناسی هستند و دوره‌ای هم در دانشکده افسری گذراندند به مردم مشاوره رایگان می‌دهند.

 

این تهیه‌کننده اشاره کرد: خیلی از مردم اطلاع ندارند که چنین امکانی در کلانتری‌ها موجود است. ما با ساخت این سریال هم قصد داریم این فرصت و حرفه را به مردم معرفی کنیم و هم این‌که نشان بدهیم برخی مشکلات حل‌شدنی است و می‌توان مانع طلاق شد. طبق آمار سال 92 پرونده‌هایی که به کلانتری ارجاع شده حدود 70 درصد آن با حضور این مشاوران حل شده است.

 

وی درباره انتخاب مسعود آب‌پرور برای کارگردانی این سریال توضیح داد: مسعود آب‌پرور سابقه درخشانی در ساخت سریال‌های پلیسی دارد. او نه‌فقط کارگردان حرفه‌ای بوده و به کارش مسلط است، بلکه استاد دانشگاه هم هست. بنابراین او بهترین گزینه برای کارگردانی این سریال است.

 

سیدسعید رحمانی، نویسنده سریال زخم درباره داستان این سریال به جام‌جم گفت: این سریال اجتماعی ـ پلیسی است و غیرمستقیم به مشکلات عمومی زندگی مردم می‌پردازد.

 

در این سریال از تیر و تفنگ استفاده کمی می‌شود و زخم را می‌توان یک کار اجتماعی دانست که در قالب درام به موضوعات ملتهب اجتماعی می‌پردازد.

 

برخی از عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید حسن نجاریان، مدیر تصویربرداری حسن کریمی، مدیر صدابرداری اصغر آبگون، طراح گریم نوید فرح‌مرزی، طراح صحنه و لباس کامیاب امین عشایری، تدوین بهرام آب‌پرور، دستیار اول و مدیر برنامه‌ریزی خسرو نصیری‌خواه، عکاس علی علی‌اکبری، تصویربردار مهدی قیصری، صدابردار مرتضی مظفری، مدیر تدارکات مسعود شرفی‌کیا، آهنگساز: آرمان موسی‌پور، خواننده محمد علیزاده، ناظر کیفی سیدامین حسینیون. 

اخبار فرهنگی - جام جم سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------