افزایش یک درصدی دامنه نوسان در بورس



بورس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
با تصویب هیأت مدیره سازمان بورس دامنه نوسان نمادهای معاملاتی از روز شنبه یک درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، در راستای افزایش رقابت‌پذیری در بازار سرمایه با پیشنهاد شرکت بورس و فرابورس ایران و تصویب هیأت مدیره سازمان بورس دامنه نوسان نمادهای معاملاتی در بازار اول بورس و فرابورس ایران یک درصد افزایش یافت و به مثبت و منفی 7 درصد در روز رسید. این مصوبه از دوشنبه هفته آینده 7 شهریورماه اجرا خواهد شد.

 

به گزارش فارس، یکی از خواسته‌های فعالان بازار سرمایه افزایش دامنه نوسان و رقابت‌پذیری در بازار بود که البته پیش از این رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود دامنه نوسان به تدریج و براساس ماهی یک درصد اضافه می‌شود تا رقابت‌پذیری در بازار بیشتر شود.

 

البته در حال حاضر نمادهایی که بعد از برگزاری مجمع و یا بعد از پذیره‌نویسی در عرضه اولیه باز می‌شوند بدون دامنه نوسان و نامحدود باز می‌شود به گونه‌ای که امروز نماد معاملاتی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در نماد استقلال 1 باز شد که بدون دامنه نوسان قیمت هر سهم آن از یک تا 99 هزار و 999 ریال قابلیت معامله پیدا کرده بود که البته در نهایت هر سهم آن به قیمت 4 هزار و 50 ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به عدد روز پذیره نویسی از رشدی معادل 305 درصد برخوردار شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------