آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

اختلاف ۴۰ درصدی قیمت گوشت از تولید تا مصرف/ گوشت عید تامین است



اخبار,اخبار اقتصادی,گوشت
مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه ۴۰ درصد اختلاف قیمت گوشت از تولیدکننده تا مصرف کننده است، گفت: گوشت تولیدی کشور مازاد نیاز داخل است.

سعید سلطانی در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین تولید گوشت قرمز در کشور اظهار کرد: امسال به دلیل بارش‌های مناسبی که وجود داشت تولید بسیار مناسب بود به گونه‌ای که برای دام‌ها خریدار وجود ندارد.

 

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه برای تامین بازار عید مشکلی نداریم، افزود: امسال ۸۸۰ هزار تن گوشت در کشور تولید شده و به هیچ عنوان نیاز به واردات نداریم.

 

وی گفت: گوشت تولیدی کشور مازاد نیاز داخل است، علاوه بر این بخشی از دام‌ها به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

 

سلطانی با بیان اینکه قاچاق کاهش یافته، اما همچنان ادامه دارد بیان کرد: طرح هویت دار کردن دام را شروع کردیم و طبق ماده ۱۸ قانون نظام جامع دامپروری دولت باید هزینه‌ها این طرح را تامین می‌کرد، اما دستگاه‌های دولتی همکاری نمی‌کنند، اما از سال ۸۸ این هزینه تامین نشده است.

 

وی افزود: ۸۰ میلیون دام سبک و ۸ میلیون دام سنگین باید تا پایان سال پلاک گذاری می‌شدند، اما به دلیل تامین نشدن هزینه ها، اتحادیه به کمک دامداران تاکنون فقط ۵ میلیون دام را پلاک گذاری کرده در حالی که تا پایان سال باید همه این دام‌ها هویت دار می‌شدند.

 

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه ۴۰ درصد اختلاف قیمت گوشت از تولیدکننده تا مصرف کننده است، تصریح کرد: هر کیلوگرم دام سنگین در ابتدای سال ۴۰ هزار تومان خریداری می‌شد، اما در حال حاضر این قیمت به ۲۴ هزار تومان رسیده است و طبیعتا قیمت هر کیلوگرم گوشت در بازار نیز باید به همین نسبت کاهش می‌یافت و هر کیلوگرم به ۶۰ هزار تومان می‌رسید، اما اینگونه نشد و در حق مصرف کننده اجحاف می‌شود.

 

سلطانی تاکید کرد: افرادی که بازار گوشت را می‌گردانند بر اساس سود خود بازار را اداره می‌کنند و دامداران نفعی در این میان نمی‌برند.

 

وی گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد اگر قیمت دام زنده به زیر ۲۷ هزار تومان رسید، شرکت پشتیبانی امور دام وارد عمل شده و دام را از دامداران خریداری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------