آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی خردادماه اعمال می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,حقوق بازنشستگان
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان بعد از تصویب هیات دولت در واریزی ماه خرداد اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی اصفهان افزود:  هدفگذاری سازمان در حوزه بازنشستگان در سال ۹۹  متناسب سازی حقوق مستمری ‌بگیران است.

 

وی اظهارداشت: البته باید مقدمات این مساله فراهم‌ شود زیرا اگر منابع آن فراهم نشود در میان کار متوقف خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در این راستا با دولت مذاکراتی شده است و همراهی خوبی در کلان این مساله در دولت وجود دارد.

 

سالاری با بیان اینکه همواره پیگیر مسائل و مشکلات کارگران، کارفرمایان و مستمری‌ بگیران هستیم، یادآور شد: لایحه سه جانبه‌گرایی با همراهی کانون‌ها و تشکل‌های مربوطه در دی ‌ماه آماده شد و مقدمات مطرح شدن در مجلس فراهم شده ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا و تغییر مجلس هنوز به صحن مجلس شورای اسلامی نرسیده است.

 

وی اضافه کرد: هدف ما آن است که این مساله به صورت قانونمند و با مصوبه مجلس دنبال شود و البته استقلال اداری و مالی این سازمان نقش مهمی در  کاهش برخی مشکلات پنهان دارد.

 

سالاری خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی هرگز اجازه نداده و نخواهد داد که  به حقوق ذی نفعان تعرض شود و درآمدهای واگذاری سهام شرکت‌های شستا صرف امور جاری نمی‌شود بلکه به طور قطع سرمایه‌گذاری خواهد شد. 

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بدهی‌های این سازمان تاکید کرد: در حوزه پرداخت‌های درمانی در سال گذشته و امسال، افزایش اعتبار خدمات درمان با پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت  به صفر رسید و همچنین بدهی مراکز خصوصی‌ فقط چهار ماه عقب هستیم که زمانی است که برای دریافت مدارک و بررسی آنها صرف می‌شود.

 

وی ادامه داد: اعتبار دفترچه‌های درمانی دائمی و تا آخرین برگه خواهد شد و با این کار ۳۹ میلیون نفر مراجعات در سال را به ادارات و کارگزاری‌های تامین اجتماعی کاهش خواهیم داد و سه شیوه اینترنتی و غیر اینترنتی برای دفترچه‌ها پیش بینی شده است و این روش تا حذف دفترچه ادامه می یابد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بدون تردید  تلاش ما آن است که بر کیفیت درمان نظارت داشته باشیم و از همین رو سطح بندی مراکز درمانی در کشور در دستور کار قرار دارد و بر اساس اینکه شهرستانی در چه سطح از درمان قرار دارد و متناسب با توان سازمان امکانات درمانی سازمان  ارتقا پیدا می‌کند و در این خصوص ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

 

سالاری با اشاره به درخواست تشکل‌های بازنشستگی و کارگری اصفهان در خصوص راه‌اندازی طرح توسعه بیمارستان شریعتی و از جمله توسعه جراحی بخش قلب این بیمارستان و راه‌اندازی کلینیک‌های چشم‌پزشکی و دندانپزشکی، گفت: این مسائل پس از بررسی کمیته سطح بندی استان در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به نام‌نویسی ۲۴۰ هزار نفر در بیمه بیکاری دوران کرونا، افزود: طی مذاکراتی که با دولت شد قرار است، اسامی نفرات برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شود و از محل ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات بیمه بیکاری از طریق این سازمان به صورت مستقیم برای افراد بیکار واریز شود.

 

وی با بیان اینکه میزان هزینه‌ها و درآمدهای سازمان باید متناسب باشد، افزود: سال گذشته ۹۶ هزار میلیارد ریال هزینه‌های سازمان بود که امسال به ۱۲۰ هزار میلیارد رسید و از سوی دیگر تنها راه تامین این هزینه‌ها با را افزایش وصول از دولت امکان پذیر است.

 

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این مراسم گفت: تامین اجتماعی محلی است که در این شرایط  دستش در جیب خودش است.

 

حیدر قاسمی اظهارداشت: دولت هم به واسطه کاهش درآمدهای نفتی با کمبود درآمدها مواجه است و سازمان برخی مشکلات علوم پزشکی را در این شرایط پرداخت کرد که جای تقدیر دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: سه گروه شاغلین، بازنشستگان و بازماندگان بازنشستگان در استان اصفهان جمعیت انبوهی را شامل می‌شود و این ضرورت دارد در خصوص خانواده تامین اجتماعی تصمیمات ویژه گرفته شود.

 

در زمان حاصر سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان مخاطب مستقیم تامین اجتماعی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------