آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

پرداخت وام ۱۰ میلیونی به خبرنگاران



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر کار
وزیر کار با اشاره به اینکه در صورت تامین منابع وام ۱۰میلیونی کرونا به شغل خبرنگاری پرداخت می شود گفت: قانون نیازمند اصلاح است.سنوات خبرنگاران بعد از جابه جایی از یک مجموعه به مجموعه دیگر نباید صفر شود.

به گزارشتسنیم، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حمایت از کسب و کار در زمان کرونا گفت:‌ در راستای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا 78 میلیارد تومان برای 478 بنگاه خبری تأثیر گرفته از کرونا در قالب 4599 شغل با موضوع کرونا پرداخت شد.

 

وی افزود:‌همچنین اگر منابع دولتی تأمین شود قرار است وام 10 میلیون تومانی برای خبرنگاران به خاطر ایام کرونایی پرداخت شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر کارگری که با چندین سال سابقه کارگاه خود را تغییر می‌دهد متأسفانه به خاطر ضعف قانون پایه سنوات وی را صفر می‌کنند و این نقص قانون باید برطرف شود و کارگران و از جمله خبرنگاران باید بتوانند پایه سنوات خود را دریافت کنند.

 

شریعتمداری افزود: افشای فساد باید تبدیل به رویه شود و از افشاگران فساد هم حمایت کنیم و هم جایزه برای افشاگران فساد در نظر بگیریم.

 

وی همچنین افزود: وزارت تعاون اسامی 1130 عنوان از مشاغل زیر مجموعه شرکت‌های تأمین اجتماعی و وزارت کار را منتشر کرد. همچنین وام‌های یارانه‌ داری که به گروه‌های مختلف پرداخت شده همه به صورت شفاف اعلام شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عرضه 10 درصد سهام شستا در تأمین اجتماعی اظهار داشت: این شرکت شفاف شده و از این پس باید مدیرعامل شستا به جای ارائه گزارش در اتاق دربسته به مجمع عمومی این شرکت در سالن چند هزار نفری در برابر گزارش حسابرسی شده پاسخ دهد.

 

شریعتمداری ادامه داد:‌ امسال بعد از 14 سال پیگیری موفق شدیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهیم که حقوق 1.5 میلیون بازنشسته کشوری و 3.5 میلیون بازنشسته کارگری همسان‌سازی شد.

 

وی افزود: تلاش می‌کنیم حق مسکن کارگران به زودی در دولت تصویب شود که در آن صورت حداقل حقوق کارگران نسبت به سال گذشته از رشدی معادل 44 درصد برخوردار می‌شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تلاش بر این است لایحه امنیت شغلی خبرنگاران را با کمک تشکل‌های خبرنگاری تهیه کرده و از سوی دولت به مجلس تقدیم کنیم.

 

شریعتمداری ادامه داد: بعد از عرضه شستا در بورس این شرکت باید به صورت منظم هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد بدهد. ارزش این شرکت امروز به 450 هزار میلیارد تومان رسیده در حالیکه در ابتدای عرضه ارزش آن 150 هزار میلیارد تومان بود و بیش از 5 میلیون نفر هر کدام به طور میانگین 500 هزار تومان سهام این شرکت را خریداری کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------