آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بورس تا انتخابات امریکا در وضعیت نوسانی می‌ماند



اخبار,اخبار اقتصادی,بورس
همان طور که پیش‌بینی می‌شد شاخص بورس امروز نیز با عقب نشینی به کف کانال یک میلیون و دویست هزار واحد رسید تا پروژه ریزش و کف شکنی ادامه یابد.

به گزارش خبرآنلاین، بورس تهران حالا روزهای بسیار سخت را پست سر می گذارد. ریزش بورس پس از آن آغاز شد که شاخص بورس به سقف دو میلیون واحد برخورد کرد و پس از این افزایش عجیب، شاخص وارد فاز ریزشی شد و در حالی به یک میلیون و دویست هزار واحد رسید که مدت‌ها بورس در محدوده یک میلیون و پانصد تا یک میلیون و ششصد هزار واحد در گردش بود.

 

بسیاری از کارشناسان مدتهاست معتقدند قیمت سهام در بازار به کف رسیده است و بازار مستعد خرید در موقعیت بسیار مناسب است اما با این حال عقبگرد بازار همچنان ادامه دارد.

 

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل ۱۳ هزار و ۸۳۵ واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۱۵۶ واحد کاهش به رقم ۳۷۶ هزار و ۹۵۵ واحد رسید.

 

معامله‌گران امروز ۷۸۹ هزار معامله به ارزش ۷۱ هزار و ۱۱ هزار میلیارد ریال انجام دادند.

 

این وضعیت البته پیش بینی روزانه بورس را با مشکلاتی مواجه کرده است . در این شرایط بسیاری از کارشناسان معتقدند نوسان قیمت سهام تحلیل بورس را از وضعیت عادی خارج کرده است. بورس امروز تحت تاثیر داده های اقتصادی نیست و فشارهای سیاسی و روانی به بورس سبب شده است امکان تحلیل کوتاه‌مدت برای بورس فراهم نشود.

 

با این حال برخی از کارشناسان همچنان معتقدند که ورود بازارگردانان به بازار می‌تواند زمینه را برای بهبود شرایط و رسیدن بورس به ثبات فراهم نماید.

 

مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه نیز در پاسخ به این سئوال که دلیل نوسان ادامه دار بورس چیست؟ گفت: باید قبول کرد که بازار تحت تاثیر شوک سیاسی است و با توجه به اینکه شوک سیاسی هنوز برطرف نشده است، نمی‌توان انتظار ثبات در بازار یا ایست شاخص را داشت.

 

 وی در توضیح این مطلب افزود: غالبا بورس تحت تاثیر دو نوع شوک قرار دارد؛ شوک‌های سیاسی و شوک‌های اقتصادی. شوک‌های سیاسی، شوک‌های کوتاه مدتی هستند اما شوک‌های اقتصادی مثل تغییر نرخ ارز در بلند مدت بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت:اتفاقا در گزارش‌هایی که منتشر شده است، شرکت‌ها در شش ماهه پارسال سود داده‌اند. پس شرکت‌ها وضعشان، وضع خوبی است. به عنوان مثال شرکت ملی صنایع  مس در این یک ماه با ریزش ۴۰ درصدروبرو شده است.

 

وی گفت: حالا می‌بینیم در این یک ماه عده‌ای به هر قیمت در صدد خروج از بازار هستند، صبح در صف فروش قرار میگیرند و بازارگردان میرنیز سهام آنها را می‌خرد. این گونه است که بورس هر روز پنج درصد منفی می‌خورد. در این شرایط افراد به شرکت و بازدهی نگاه نمی‌کنند. یک عده به هر قیمتی می‌خواهند از این وضعیت فرار کنند. اما از ۱۵ آبان به بعد این مساله حل می‌شود.

 

او در پاسخ به این سئوال که هفته آینده بورس به کدام سمت می‌رود؟ گفت:هفته بعد هفته کسانی است که قصد خرید دارند.ما پیش از این نیز شوک‌های سیاسی داشتیم اما طولانی شدن این روند تحت تاثیر انتخابات آمریکا بود اما هر چه هست هفته آینده هفته مناسبی برای خریداران حرفه‌ای است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------