آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

سازمان هواپیمایی: قرار نیست با پایان کرونا، قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد



بلیط هواپیما،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قرار نیست با پایان کرونا و حذف فاصله‌گذاری اجتماعی قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، آقای محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال گذشته ارتباطی با اجباری بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا ندارد، افزود: قرار نیست با پایان کرونا و حذف فاصله گذاری اجتماعی قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

 

ذیبخش با تاکید براینکه افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در آبانماه سال گذشته هیچ ارتباطی با الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ندارد، گفت: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از پاییز سال گذشته تمام شرکت‌های هواپیمایی در پرواز‌های داخلی برای حفظ سلامت مسافران باید فقط به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما پذیرش مسافر داشته باشند.

 

وی افزود: البته هنگام فروش بلیت و در فرودگاه‌ها پیش از سوار شدن مسافران فرایند غربالگری بین مسافران با اتصال به سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود,، اما افزایش قیمت بلیت هواپیما ارتباطی با این اقدامات ندارد و مردم منتظر کاهش قیمت بلیت هواپیما پس از پایان دوره کرونا نباشند.

 

ذیبخش ادامه داد: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما کف و سقف در نظر گرفته شده که در دوران کرونا برای جبران خسارت‌های ناشی از پذیرش ۶۰ درصدی مسافران، تنها کمکی که شرکت‌ها شد، این بود که کف قیمتی برداشته شود.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با این اقدام تا حدی جلوی زیان شرکت‌های هواپیمایی گرفته می‌شود، گفت: باید توجه داشته باشیم که صنعت هوانوردی در دنیا و حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی هم از پاندومی کرونا دچار ضرر و زیان زیادی شده‌اند و این موضوع جهانی است، البته در کشورمان تسهیلاتی برای جبران بخشی از این زیان شرکت‌ها در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به ارایه وام ۲ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های هواپیمایی در سال گذشته افزود: در سال گذشته تسهیلاتی به ایرلاین‌ها پرداخت شد و ارایه این تسهیلات با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد.

 

ذیبخش گفت: صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی توسط وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل در حال بررسی است و فقط ۲ شرکت صورت مالی خود را ارایه نداده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------