آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

خبر جدید برای متقاضیان وام ودیعه مسکن



وام ودیعه مسکن،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سامانه ودیعه مسکن مدتی است دچار اختلال شده و برای متقاضیان مشکلاتی را ایجاد کرده است اما پیگیری‌ها از حل این مشکل در روزهای آینده حکایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ماه‌های اول امسال دولت همانند سال گذشته به فکر مستاجران در این ایام شیوع ویروس کرونا بود به طوری که در همان روز‌های ابتدایی مصوبه تمدید اجاره‌ها تا پایان سال را اعلام کرد و در ابتدای تابستان هم مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره در تهران را اعلام کرد که البته این مصوبه تنها به کلام ختم شد چرا که برای این مصوبه دولت هیچ ابزار کنترلی نداشت و بسیاری از مستاجران خبر از افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی نرخ‌های اجاره می دادند.

 

البته دولت مصوبه دیگری هم تحت عنوان پرداخت وام ودیعه مسکن تا سقف ۷۰ میلیون تومان را هم برای حمایت از مستاجران در دستور کار خود قرار داد که همین مصوبه باعث خوشحالی و ثبت نام بسیاری از متقاضیان شد.

 

طولی نکشید که سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن بعد گذشت چند روز از دسترس خارج شد و هم اکنون بسیاری از متقاضیانی که ثبت نام کرده و مشمول دریافت این تسهیلات بودند هم با مشکل مواجه شدند.

 

خبری از وام ودیعه مسکن نیست

در همین رابطه وحدتی یکی از مستاجران که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بود، با بیان اینکه در اوایل تیرماه برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده ام، اما هنوز بعد از گذشت یک ماه هیچ خبری از تایید شدن و یا مشمول نبودن اعلام نمی‌شود، گفت: در تیرماه که به سایت طرح اقدام ملی مسکن مراجعه می‌کردم سایت در حال بررسی نشان می‌داد، اما در حال حاضر که به سایت مراجعه می‌کنم سایت از دسترس خارج شده و خطا می‌دهد.

 

او ادامه داد: من به امید این وام امسال با مالک توافق کردم که رهن را افزایش دهد، اما در حال حاضر که این مشکل ایجاد شده نمی‌دانم چه کار باید کنم متاسفانه نه قسمت پشتیبانی پاسخ می‌دهد و نه خود مسئولان اعلام می‌کنند که چه کار باید کنیم و یا به کجا مراجعه کنیم؟!

 

بسیاری از بانک‌ها تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند

خدایی یکی دیگر از مستاجران، با بیان اینکه فصل اجاره و جابه جایی تمام شده، اما هنوز خبری از پرداخت وام ودیعه مسکن نیست، گفت: نمی‌دانم باید به کجا برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنم البته هنوز بسیاری از بانک‌ها هم که این تسهیلات را پرداخت می‌کنند تکلیف خودشان را نمی دانند.

 

او بیان کرد: در سال گذشته برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بانک‌ها به زور با ۲ ضامن موافقت می‌کردند به طور قطع برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی کمتر از ۲ یا ۳ ضامن کاری انجام نمی‌دهند.

 

تکلیف متقاضیان در نیمه دوم سال چیست؟

براساس این گزارش با پیگیری‌هایی که انجام دادیم اعلام شد که این سایت به زودی و تا چند روز آینده درست می‌شود و در حال به روز رسانی است و متقاضیان نگران نباشند چرا که هنوز دو ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

 

یک منبع آگاه در وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ای برای تمدید مهلت ثبت نام برای متقاضیان وام ودیعه مسکن نداریم و هنوز تصمیمی برای متقاضیانی که در نیمه دوم سال قرارداد دارند نگرفته‌ایم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------