آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وزیر اقتصاد‌: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تعویق افتاد‌



وزیر اقتصاد‌،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر اقتصاد‌ گفت: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش تسنیم، احسان خاندوزی ‌امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مسئله خودتحریمی داخلی است که در زمینه‌های مختلف وجود دارد اما تقریباً مصادیق مشابه یکدیگر دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.

 

وی افزود: 2 موضوع تسهیل عام و تشویق خاص همواره مورد توجه دولت سیزدهم است و باید در فعالیت‌های تولیدی زمینه برای ورود همه به اقتصاد را فراهم کنیم و از سوی دیگر حمایت های لازم را برای تولید کنندگان داشته باشیم.

 

وزیراموراقتصادی و دارایی اظهار کرد: تلاش داریم در نقطه تماس دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و سیاست‌های مانع فعالیت‌های تولیدی را از میان برداریم.

 

خاندوزی گفت: باید فعالیت های اقتصادی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت اقتصادی می شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.

 

وی اظهار کرد: بود و نبود ارز 4200  تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کنننده است.

 

وزیراموراقتصادی و دارایی گفت: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز 4200 تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

 

خاندوزی افزود: مشکل پنجره واحد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را می توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته می شود چرخ اقتصاد سخت می‌گردد و در هفت ماه 90 میلیون دلا مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است.

 

وی اظهار کرد: اگر تا 27 سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز نیز پروژه برای اجرا رسیدن این پروژه ها داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------