بلک فرایدی | 6 نکته برای خرید در جمعه سیاه



بلک فرایدی یا حراجمعه یکی از حراج های بزرگ سال است که بهتر است درباره آن بیشتر بدانید

بلک فرایدی 6 نکته برای خرید در جمعه سیاه

بلک فرایدی

 

بلک فرایدی یک رویداد حراج سالانه برای خرید است که در آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار می شود. در این روز تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خرید تخفیف‌های عالی و تا 90% روی محصولات خود می‌گذارند و افراد می‌توانند از این تخفیف‌ها برای خرید خود استفاده کنند. در چند سال اخیر جمعه سیاه هم در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است و همه فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خود را برای بلک فرایدی آماده می‌کند. در این مطلب به پاسخ این سوال می‌پردازیم که بلک فرایدی چیست؟ 

 

تاریخچه بلک فرایدی

هرچند برای جمعه سیاه روایت‌های زیادی وجود دارد، اما محتمل‌ترین آن، 24 سپتامبر 1869 است که پس از جنگ داخلی آمریکا، زمان بازسازی آمریکا فرا رسیده بود و ایالات شکست خورده جنوبی توسط ایالات شمالی بازسازی شدند. در آن دوره دو زمین‌خوار به نام جیمز فیسک و جی گولد از طریق خریدهای عمده خود سودکلانی را به دست آورده بودند و انحصار موقت طلا را از آن خود کرده بودند.

 

به همین خاطر دولت حجم بالایی از طلا را وارد بازار کرد که موجب کاهش شدید قیمت‌ها شد و عده زیادی از افراد و زندگی‌ها به این واسطه نابود شد. از آن پس از آن روز بانام جمعه سیاه شناخته شد و فروشگاه‌ها از این نام برای حراج‌های عالی خود و تخفیف‌های بالا استفاده می‌کنند.

 

به خاطر این تخفیفات، بلک فرایدی به یک رویداد محبوب و نوعی رسم و یک رویداد خرید ملی تبدیل شد و به سایر شهرهای ایالات متحده نیز انتشار یافت.

 

در دهه 1980 بلک فرایدی یک رویداد جهانی بود و تقریبا اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی تخفیفات هیجان انگیزی را برای محصولات خود در نظر می‌گرفتند. از سال 1990 بلک فرایدی یک رویداد آنلاین بود و فروشگاه‌های آنلاین هم بلک فرایدی را در رویدادها و فروش خود را در نظر گرفتند.

 

اهمیت بلک فرایدی

بلک فرایدی یک رویداد مهم در سال است که به فروشندگان این امکان را می‌دهد که اجناس خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش برسانند و مردم عادی هم می‌توانند که با بهترین قیمت مایحتاج خود را تهیه کنند.

 

تاریخ این رویداد پس از جشن روز شکرگذاری است و دلیل اهمیت آن این است که تهیه هدایای سال نو و مایحتاج با قیمتی عالی در این رویداد امکان پذیر می‌شود.

 

هرچند سال نوی ایران فاصله زیادی با حراجمعه دارد، اما خرید برای سال آینده، هدیه و تهیه مایحتاج در ده روز اول آذرماه برای ایرانیان امکان پذیر می‌شود و به همین خاطر با شور و حالی وصف ناپذیر اجرا می‌شود.

 

خرید در بلک فرایدی

 

اتفاقات جالب در جمعه سیاه

تنها اخبار جمعه سیاه مربوط به تخفیفات نیست، بلکه این تخفیفات گاهی منجر به حوادث و اتفاقاتی می‌شود که بسیار جالبند! برای مثال در سال 2010 درگیر شدن خریداران برسر محصولات فروشگاه والمارت منجر به کشته شدن 10 نفر و صدمه دیدن 111 نفر شد! این حادثه سبب شد تا هشتگی تحت عنوان جنگ‌های والمارت یا #Walmartfights ترند شود!

در سال 2011 یک زن به سمت جمعیت اسپری فلفل زد و در سال 2012 هم دو نفر بر سرجای پارک به یکدیگر شلیک کردند!

 

برخی فروشگاه‌ها هم با سواستفاده از نام جمعه سیاه در این روز محصولات خود را با قیمتی بالاتر از همیشه ارائه می‌کنند و خریداران را گول می‌زنند!

 

خرید در حمعه سیاه

 

دوشنبه سایبری

در سال 2005 فروشگاه‌های آنلاین سلطنت خود را آغاز کردند و حراج محصولات را به سمت و سوی جدیدی بردند و در کنار حراجمعه، دوشنبه‌های سایبری یا دوشنبه آنلاین را نیز ترند کردند. در سال 2013 طبق آمار، سود فروش ازا سال‌های قبل حدود 18 درصد بیشتر بود و در سال 2017 هم 17 درصد افزایش داشت که مبلغی چشم‌گیر است! فروشگاه‌هایی مانند آمازون، ای‌بی و علی‌بابا از جمله اصلی‌ترین برگزار کنندگان بلک فرایدی و دوشنبه‌های آنلاین در جهان هستنند.

 

بلک فرایدی 1402

اگر به دنبال تاریخ جمعه سیاه 1402 هستید، باید گفت اکثر فروشگاه‌های آنلاین ایرانی، جشنواره خود را از 2 آذر شروع می‌کنند و تا 9 ام آذر ماه این حراج را ادامه می‌دهند. هرچند ممکن است برخی فروشگاه‌ها این تایم را تمدید می‌کنند و به خریداران این فرصت را می‌دهد تا زمان بیشتری برای خرید داشته باشند.

 

اهمیت بلک فرایدی

 

خرید در بلک فرایدی

اگر می‌پرسید جنس اورجینال را چگونه در بلک فرایدی تهیه کنیم، باید گفت روش‌های زیادی برای خرید جنس اورجینال وجود دارد. اگر دنبال خرید کفش اورجینال هستید، ممکن است از مزون‌ها و افرادی که کیف و کفش از ترکیه و دیگر کشورهای همسایه خرید می‌کنند کمک بگیرید. اما مشکل این روش اطمینان پایین و نداشتن پشتیبانی است.

 

پیشنهاد ما این است که از وبسایت‌هایی مانند فروشگاه اینترنتی تگموند کمک بگیرید. این فروشگاه اینترنتی دارای طیف گسترده‌ای از برندهای خارجی و ایرانی است و اجناس را با ضمانت اصل بودن ارائه می‌دهد. همچنین پشتیبانی و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی معتبر از دیگر مزایای خرید از تگموند است.

 

در جراجمعه تگموند طیف گسترده‌ای از لباس زمستانی و پلیور، لباس زنانه، کاپشن و ژاکت، لباس مردانه و لباس کودک تا 70 درصد تخفیف واقعی دارند و شما می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را به راحتی و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

همچنین این حراج فرصت مناسبی برای خرید ساعت اورجینال و بوت و نیم بوت استثنایی است.

 

نکات خرید از بلک فرایدی

 

نکات خرید از بلک فرایدی

در بلک فرایدی با طیف عظیمی از تخفیف‌ها و جایزه‌ها مواجه می‌شویم که تصمیم گیری را برای ما سخت می‌کند و حتی شاید باعث سردرگمی ما شود. در این بخش چند نکته برای خرید راحت و راهنمای خرید آنلاین در بلک فرایدی را برایتان حاضر کرده‌ایم که به شما برای داشتن یک خرید عالی کمک می‌کند.

 

یک لیست از نیازهای اساسی و مایحتاج خود تهیه کنید.

حداکثر و حداقل بودجه خود را مشخص کنید.

به تاریخ انقضا محصولات توجه کنید.

برای خرید آنلاین از پیش برخی محصولات محبوب خود را به سبد خرید اضافه کنید.

برای خرید حضوری در ساعات اولیه به فروشگاه مراجعه کنید.

اجناس غیر ضروری را بعد از اتمام لیست اصلی خریداری کنید.

مقالاتی درباره راهنمای انتخاب سایز در خرید اینترنتی را بخوانید.

 

چه برندهایی در بلک فرایدی شرکت نمی‌کنند؟

برندهایی نظیر شنل و گوچی دو نمونه از برندهای لاکچری هستند که در بلک فرایدی شرکت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا قیمت محصولاتشان همانقدر که هست حفظ شود. این کار سبب می‌شود تا این برندها مشتریان وفادار خود را داشته باشند و محصولات آن‎ها در انحصار جامعه‌ای خاص از افراد با دهک درآمدی بالا بماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024