سایه طمع بر بازار کریپتو/ احتمال توقف روند صعود بیت کوین



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در حالی که شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به ۷۲ رسیده است پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین شاهد توقفی در روند صعودی باشد.

به گزارش خبرآنلاین، یک معیار کلیدی از احساسات سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که بازار کریپتو ممکن است یک توقف در روند صعودی داشته باشد.

 

بر اساس داده‌های پلتفرم alternative.me، شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به ۷۲ رسیده است که بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۲۱ است.

 

این شاخص که از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است، از چندین معیار از جمله حرکت بازار، نوسانات، حجم و رسانه‌های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی احساسات بازار برای بیت کوین و آلت کوین‌ها استفاده می‌کند.crypto-fear-greed-index-hits-highest-since-november-۲۰۲مقادیر بین ۵۰ تا ۷۴ نشانگر “طمع” است، در حالی که مقادیر بالای ۷۵ نشان‌دهنده “طمع شدید” است. هرچه امتیاز بالاتر باشد، به این معتی است که سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز بیت کوین اعتماد بیشتری دارند.

 

معامله‌گران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند زمانی که شاخص، ترس شدید را نشان می‌دهد خرید کنند و زمانی که نشان‌دهنده طمع سرمایه‌گذاران است، محتاطانه عمل کنند.

 

همان‌طور که وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، زمانی گفت: عاقلانه است که سرمایه‌گذاران، وقتی دیگران حریص هستند بترسند و تنها زمانی که دیگران می‌ترسند، حریص باشند.

 

از این رو، بیت‌کوین (BTC) می‌تواند شاهد توقفی در روند صعودی باشد که در کمتر از دو هفته، منجر به افزایش ۲۸ درصدی آن شده است.

 

شاخص قدرت نسبی این ارز دیجیتال پیشرو نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. اندیکاتور RSI مقدار بالای ۷۰ یا اشباع خرید را نشان می‌دهد. مشاهده وضعیت اشباع خرید در RSI اغلب به این معنی است که بازار صعودی ممکن است متوقف شود.

 

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، در اوایل این هفته به بالاترین حد خود در ۱۷ ماه گذشته، یعنی به بالای ۳۵۰۰۰ دلار رسید؛ که عمدتاً به دلیل حدس و گمان‌های پیرامون تأیید ETF اسپات آن بود.

 

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز از ۱.۰۱ تریلیون دلار در دو هفته پیش، به ۱.۲۶ تریلیون دلار افزایش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------