آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

مخالفت مجلس با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده



مالیات بر ارزش افزوده،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص منابع حاصله به منابع عمومی دولت و آموزش و پرورش مخالفت کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه، با حذف بند پ ماده ۲۷ این لایحه موافقت کردند.

 

بر این اساس و به منظور رفع محرومیت از مناطق محروم و تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی به ویژه طرح‌های آموزشی نیمه تمام خیرساز، یک واحد درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.

 

منابع حاصل به صورت پنجاه درصد (۵۰%) به منابع عمومی دولت و پنجاه درصد (۵۰%) به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

 

منابع سهم دولت صرف تکمیل طرح‌های عمرانی با اولویت طرح‌های واقع در مناطق محروم و روستاها با تأکید بر آب شرب و راه روستایی، راه بین مزارع، شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، طرح‌های آبخوان‌داری، باراندازهای مبدأ و مقصد محصولات کشاورزی، محرومیت زدایی از محلات حاشیه شهرها و طرح‌های موضوع ورزش، سلامت، زنان و خانواده، امور فرهنگی، دفاعی، امنیت، زیارت و هلال احمر می‌شود.

 

منابع اختصاص یافته به وزارت آموزش و پرورش صرف تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و دانشگاه‌های شهید رجایی، فنی و حرفه ای و فرهنگیان می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------