۲۰۲۴؛ سال کاهش قیمت مسکن و افزایش اجاره‌بها



قیمت مسکن،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شبکه خبری بی‌بی‌سی نوشته که پیش‌بینی‌ها حکایت از این می‌کنند که در سال آینده شاهد کاهش قیمت مسکن و افزایش اجاره‌بها در بریتانیا خواهیم بود.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته تحلیلگران و فعالان بازار مسکن، انتظار می‌رود قیمت خانه در بریتانیا در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد و این در حالی است که هزینه کرایه خانه هم‌چنان در حال افزایش خواهد بود..

 

در حقیقت طبق پیش‌بینی رسمی دولت؛ قیمت ملک به احتمال زیاد نزدیک به ۵ درصد کاهش خواهد یافت، اگرچه کسانی که در بازار کرایه مسکن فعالیت دارند، کاهش کمتری را انتظار می‌کشند.

 

کارشناسان املاک می‌گویند که پس از یک سال افزایش شدید، اجاره املاک تازه‌کرایه می‌تواند ۵ تا ۶ درصد بیشتر شود.

 

این می‌تواند به طور بالقوه مزیت کاهش قیمت‌ها را برای خریدارانی که برای اولین بار دست به خرید مسکن می‌زنند، محدود کند.

 

بسیاری از مستاجران می‌گویند که به دلیل افزایش هزینه‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند و توانایی‌شان برای پس‌انداز برای خرید خانه محدود شده است.

 

برای سال ۲۰۲۴ یک اقتصاد ضعیف پیش‌بینی می‌شود و این احتمالاً بازار مسکن را نیز شامل خواهد شد. این بازار نه چندان امن می‌تواند بر اعتماد افرادی که می‌خواهند نقل مکان کنند یا خانه اول بخرند، تأثیر بگذارد.

 

علاوه بر آن انتظار می‌رود که نرخ وام مسکن بالاتر از آن باشد که بسیاری از مردم به آن عادت کرد‌ه‌اند. ۱.۶ میلیون مالک دیگر نیز طی ۱۲ ماه آینده شاهد انقضای قرارداد اجاره خانه‌هاشان با نرخ ثابت فعلی خواهند بود- که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها انتظار افزایش کرایه ماهانه خود را دارند.

 

مجموع این شرایط به گفته UK Finance که نماینده بانک‌ها و موجران است، این توقع را به وجود آورده که وام‌های رهنی کاهش یابد و افراد بیشتری دچار معوقات شوند.

 

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که میزان اعطای وام برای خرید خانه در بریتانیا در سال ۲۰۲۴ در حدود ۸ درصد کاهش یابد.

 

نیشن‌واید به عنوان بزرگ‌ترین انجمن ساختمانی بریتانیا نیز در این زمینه پیش‌بینی می‌کند که بازار مسکن احتمالا در سال آینده روند کاهشی خواهد داشت.

 

رابرت گاردنر اقتصاددان ارشد این شرکت می‌گوید: «اگر اقتصاد کند بماند و یا همان‌طور که انتظار می‌رود، نرخ‌های وام مسکن به تدریج تعدیل شود؛قیمت مسکن احتمالاً کاهش کوچک دیگری را ثبت خواهد کرد و یا این‌که در طول سال ۲۰۲۴ تقریباً ثابت خواهد ماند».

 

او به ویژه پیش‌بینی می‌کند که قیمت مسکن در بریتانیا بدون تغییر باقی خواهد ماند یا به طور متوسط تا ۲ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت. پیش‌بینی رسمی دولت اما حکایت از انتظار کاهش ۴.۷ درصدی قیمت مسکن در سال ۲۰۲۴ می‌کند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------