قیمت بیت کوین در مسیر فتح سطح ۴۷ هزار دلاری



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سرمایه‌گذاری اخیر مایکرواستراتژی و حمایت رابرت کیوساکی، امیدواری‌ها در افزایش قیمت بیت کوین را در بازار افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جستجوی پیش‌بینی قیمت بیت کوین، علاقه‌مندان بازار به دنبال رسیدن این ارز دیجیتال به آستانه 47 هزار دلاری هستند. اکنون بیت کوین در حدود ۴۴,۵۰۰ دلار معامله می‌شود و با افزایش ۰.۵۰ درصدی نشانه‌هایی از تغییر مثبت در روحیه سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد.

 

این روند مثبت پس از توقف روند نزولی بیت کوین و یافتن حمایت در حدود 43 هزار دلار رخ داده است، که با افزایش فعالیت شبکه و کاربرد فزاینده توکن‌های  BRC-20 تقویت شده است. برخلاف چالش‌های کلان اقتصادی مانند بازده بالای اوراق قرضه خزانه آمریکا و بحث‌های محتاطانه در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بهبود بیت کوین نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران است.

 

در شرایط فعلی، احساسات سرمایه‌گذاران کمی سردرگم است زیرا رویداد هاوینگ در ۲۰۲۴ نزدیک است. این رویداد معمولاً به عنوان یک محرک صعودی دیده می‌شود، اما روندهای فعلی کیف پول‌ها، بیان کننده کاهش نگهداری بیت کوین است. این رویکرد نشان‌دهنده احتیاط سرمایه‌گذاران یا تغییر در استراتژی سرمایه‌گذاری آن‌ها است.

 

در مقابل، با جریان ورودی قابل توجه ۶۸ میلیون دلاری در ۵ فوریه، ETF‌های بیت کوین شاهد افزایش قابل توجه سرمایه بوده‌اند. از سوی دیگر، روند افزایشی فروش بیت کوین توسط ماینرها، احتمالاً به منظور تأمین سود قبل از پدیده هاوینگ در حال رخ دادن است.

 

مایکرواستراتژی با سرمایه‌گذاری اخیر ۳۷ میلیون دلاری خود در بیت کوین، تأثیر قابل توجهی بر ارزش بازار BTC  داشته است. مایکل سیلور، بنیان‌گذار شرکت، خرید ۸۵۰ بیت کوین در ماه ژانویه را افشا کرد که موجب شد اندوخته شرکت به ۱۹۰,۰۰۰ بیت کوین برسد. این رقم تقریباً ۱ درصد از کل عرضه بیت کوین است.

 

خریدهای قابل توجه و مداوم مایکرواستراتژی ممکن است ارزش بازار بیت کوین را تقویت کند، تقاضا را تحریک کرده و نمونه‌ای از اعتماد نهادی به این دارایی دیجیتال را نشان دهد.

 

در سمت دیگر، حمایت رابرت کیوساکی، نویسنده معروف «پدر پولدار، پدر بی‌پول» از بیت‌کوین، ممکن است اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کند.

 

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

در تاریخ ۸ فوریه، بیت‌کوین (BTC/USD) با تجربه افزایش قیمت اندکی معامله می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال 44 هزار و 574  دلار است، که ۰.۵۰ درصد افزایش را در بازه چهار ساعته نشان می‌دهد. در حال حاضر، بیت کوین کمی بالاتر از سطح محوری 43 هزار و 603 دلار قرار دارد. مقاومت این رمز ارز در 44 هزار و 611 دلار، 45 هزار و 618 دلار  و 46  هزار و 801 دلار همچنان پابر جاست.

 

با این حال، حمایت خریداران، در 41 هزار و 827 دلار قوی است. اندیکاتور RSI در سطح ۷۲ قرار دارد و نشان‌دهنده شرایط اشباع خرید است. با توجه به روند صعودی جاری، اکنون ممکن است زمان مناسبی برای برخی سرمایه‌گذاران باشد تا با فروش بخشی از بیت کوین‌های خود، در برابر شرایط نااطمینان آتی محافظت کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------