قیمت خرید اوراق مسکن سر به فلک کشید! / فروش خانه هم وارد بورس می شود؟



 خرید اوراق مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
هر برگ از اوراق مسکن سال جاری، از یک هفته قبل ۱۰۸ هزار تومان آغاز شده و امروز این اوراق به ۱٬۲۳۲٬۰۰۱ هزار ریال رسیده است.

به گزارش مهر ؛آخرین وضعیت قیمت ارواق مسکن (تسه) سال گذشته فروردین ماه به ۱.۲۴۰.۰۰۰ هزار ریال و در اردیبهشت ماه ۱.۲۰۰.۷۰۰ هزار ریال و در خرداد ماه ۱.۲۴۰.۱۰۰ هزار ریال بود و این اوراق در دی ماه سال گذشته نیز با قیمت ۱.۲۰۰.۰۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و در سال جاری با قیمت ۱٬۲۳۲٬۰۰۱ معامله شده است.

 

تفاوت قیمت اوراق برای مجردها و متأهل ها 

مجردهایی که قصد خرید خانه در پایتخت را دارند می‌توانند ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌باشد لذا برای آن ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه اوراق تسه خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با قیمت ۱٬۲۳۲٬۰۰۱ حدود ۴۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می‌شود و برای ۸۰ میلیون وام جعاله میز باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۹ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان خریداری کنند که جمع اوراق خریداری شده ب مبلغ ۶۷ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان خواهد شد.

 

متأهل ها نیز برای خرید خانه در پایتخت ۴۸۰ میلیون تومان که هر نفر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت خواهند کرد با این تفاوت که زوجین برای وام مسکن باید ۸۰۰ برگه تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن حدود ۹۶ میلیون و۵۶۰ هزار تومان اوراق تسه تهیه کنند با هزینه وام جعاله باید حدود ۱۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان پرداخت نمایند.

 

به جای وام خانه متری در بورس عرضه شود 

علیرضا مهدی زاده، کارشناس بازار مسکن درخصوص اینکه حدود یک چهارم وام مسکن برای خرید اوراق صرف خواهد شد و با این وام حتی نمی‌توان در تهران ۵ متر خانه خرید به خبرنگار ما گفت: اگر دارایی شما ۳۰۰ میلیون باشد اصلاً شما جزو متقاضیان خرید مسکن محسوب نمی‌شوید با وام مسکن و یک میلیارد پول نمی‌توان خانه دلخواه پیدا کرد و در اخر اطراف تهران شاید بتوان خانه خریداری کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: دولت باید به جای اینکه وام مسکن را تغییر دهد باید ساخت وساز را تسریع بخشد یعنی برای انبوه سازان و سازندگان تسهیلات ویژه در نظر بگیرد تا ساخت و ساز در زمین‌های دولتی آغاز شود و این روند ساخت و ساز تسریع شود.

 

این کارشناس بازار مسکن پیشنهاد خرید خانه‌های متری را داد و گفت: خرید اوراق خانه در بازار بورس می‌تواند راهکاری باشد برای خانه دار شدن مردم به طور مثال هر فرد در بازه زمانی یک سال اگر بتواند اوراق خانه ۷۰ متری را تهریه کند آن واحد را از شرکت انبوه ساز بگیرد و اگر نتوانست در ان بازده پرداخت نمایند سود آن را از طریق بازار سرمایه که بازاری شفاف است دریافت کند اینگونه نه ارزش پول خریدار کاهش پیدا می‌کند نه خریدار از خرید خانه ناامید می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------