بیت‌کوین پرقدرت می‌تازد/ رهبر بازار رمزارز از ۲۱ هزار دلار گذر کرد



 بیت‌کوین,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
با انتشار گزارش تورم ایالات متحده مبنی بر کند شدن روند تورم در این کشور، روند قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال صعودی شده‌است. 

به گزارش خبرآنلاین، بیت کوین روز شنبه برای اولین بار در بیش از دو ماه به بالای ۲۰۰۰۰ دلار رسید. بیت‌کوین، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال جهان، در ساعت ۰۱:۰۱ به وقت گرینویچ روز شنبه با ۴.۶ درصد افزایش به ۲۰۸۵۳ دلار رسید و ۹۲۲ دلار نسبت به قیمت قبلی خود رشد کرده‌است.

 

این کریپتوکارنسی ۲۶.۴ درصد نسبت به پایین ترین سطح سال ۱۶۴۹۶ دلار در ۱ ژانویه افزایش یافته است. اتر، سکه متصل به شبکه بلاک چین اتریوم، روز شنبه با ۵.۹۱ درصد افزایش به ۱۵۳۶.۹ دلار رسید و ۸۵.۹۰ دلار نسبت به بالاتری قیمت قبلی خود رشد کرده‌است.

 

بزرگترین ارز رمزنگاری شده در طول روز شنبه به افزایش قیمت ادامه داد و با ۷.۵ درصد افزایش به ۲۱۲۹۹ دلار رسید. از ۸ نوامبر بیشتر از ۲۰۰۰۰ دلار نرفته بود و شنبه یازدهمین روز متوالی پیشرفت این ارز دیجیتال بود. دومین توکن بزرگ اتر تا ۹.۷ درصد افزایش یافت و سایر توکن ها مانند Cardano و Dogecoin نیز افزایش یافتند. سولانا تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

 

بر اساس داده‌های CoinGecko، ارزش کل بازار جهان کریپتو برای اولین بار از اوایل نوامبر به بالای یک تریلیون دلار رسید.

 

سیسی لو، مدیر اجرایی Venn Link Partners Pte گفت: از ابتدای سال روند صعودی ثابتی وجود داشته است. شکستن مقاومت ۲۰۰۰۰ دلاری باعث توقف برخی موارد شد. ۲۰۰۰۰ دلار برای بسیاری یک سطح کلیدی است.

 

بر اساس مطالعه اولیه نظرسنجی دانشگاه میشیگان، انتظارات تورمی کوتاه مدت ایالات متحده در اوایل ژانویه به کمترین میزان در نزدیک به دو سال گذشته رسید که باعث افزایش بیشتر از حد انتظار برای احساسات مصرف کننده شد. گزارش جداگانه‌ای نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر ۶.۵ درصد افزایش یافته است که پایین‌ترین نرخ تورم در بیش از یک سال گذشته را نشان می‌دهد.

 

فدرال رزرو به دنبال کاهش بیشتر قیمت ها در مسیر کاهش به سمت افزایش های کمتر نرخ بهره قرار دارد، اگرچه احتمالاً تا زمانی که فشارها نشانه های قطعی تری از کند شدن را نشان ندهند، به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------