افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار



  بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۴ بهمن‌ماه) با هفت هزار و ۸۹۲ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۶ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش  ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۲۹۲ واحد افزایش به ۵۲۲ هزار و ۹۹۴ واحد و شاخص قیمت با ۱۷۳ واحد رشد به ۳۱۰ هزار و ۸۰۲ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، هفت هزار و ۵۳۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۰ هزار و ۴۹۴ واحد کاهش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۱۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۶۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۹۱ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۲۲ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۱۳ واحد، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۹۷ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۸۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۲۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۵۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۴۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۲۲ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۸۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۵۶ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۴۹۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۵۱ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۷۸ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۷۲ واحد رسید.

 

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۱۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۲۶ هزار و ۶۸۶ نوبت بود.

 

صنعتی مینو (غصینو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

 

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پالایش نفت شیراز (شراز)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------