آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

جدیدترین وضعیت بازار کالاهای اساسی؛ برنج و حبوبات ارزان شد، شکر نایاب



  بازار کالاهای اساسی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

همشهری نوشت:رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد وضعیت کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر فقط با کمبود شکر روبه‌رو هستیم و در بقیه کالاها اعم از برنج و روغن هیچ مشکلی به لحاظ تامین کالا نداریم.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد وضعیت کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر فقط با کمبود شکر روبه‌رو هستیم و در بقیه کالاها اعم از برنج و روغن هیچ مشکلی به لحاظ تامین کالا نداریم.

 

رضا کنگری در مورد قیمت کالاهای اساسی هم بیان کرد: از بعد از عید ۱۴۰۲ در همه کالاها افزایش قیمت داشتیم البته در مورد برنج شاهد کاهش قابل توجه قیمت بوده‌ایم.

 

کنگری با بیان اینکه در حال حاضر در بازار برنج عرضه بسیار بیشتر از تقاضا است، ادامه داد: در بازار برنج، سال گذشته تولید انبوه برنج داشتیم و انبارها همچنان پُر است و از طرفی با توجه به اینکه به فصل برداشت محصول جدید نزدیک هستیم و استقبال چندانی هم برای خرید برنج نداریم این عوامل باعث شده است قیمت برنج ایرانی نسبت به سال قبل ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در ادامه در مورد قیمت برنج ایرانی افزود: بازار برنج ایرانی به شدت با کاهش تقاضا همراه شده و این موضوع باعث شده است برنج ایرانی در انبارها دپو بماند و به تبع آن با کاهش قیمت همراه شود به طوری که هر کیلو برنج هاشمی درجه یک که سال گذشته ۱۱۵ هزار تومان بود در حال حاضر با قیمت ۸۰ هزار تومان هم خریدار چندانی ندارد.

 

کنگری در مورد قیمت بنکداری برنج هندی و پاکستانی هم گفت: در حال حاضر برنج پاکستانی از ۴۲ هزار تا ۵۲ هزار تومان و برنج هندی هم از ۳۹ هزار تومان به بالا موجود است.

کمبود شدید شکر در بازار ادامه دارد

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه وقتی کالایی در بازار زیاد باشد قیمت‌ آن ثبات پیدا می‌کند، گفت: در حال حاضر برعکس این موضوع را در مورد شکر شاهدیم به گونه‌ای که به دلیل کمبود شدید شکر با تنش قیمتی این محصول مواجه هستیم.

 

کنگری ادامه داد: قیمت مصوب شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شد و قیمت عرضه آن در بنکداری‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود اما کالایی به دست ما نرسید و در این میان دلالان به هر نرخی که بخواهند قیمت شکر را تعیین می‌کنند به طوری که الان شکر با قیمت ۳۵ هزار تومان هم در بنکداری‌ها پیدا نمی‌شود و در بازار هم با توجه به اینکه خیلی کم است، کسانی که شکر دارند به هر قیمتی که بخواهند به مشتری می‌فروشند.

 

رئیس اتحادیه بنکداران افزود: برای تنظیم بازار شکر ما درخواست کرده‌ایم که بار شکر به ما بدهند اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده و در نامه‌نگاری‌هایی که داشته‌ایم عنوان شد فعلا شکر وجود ندارد.

تاثیر کاهش قیمت دلار بر کالاهای اساسی

 

قیمت دلار در هفته‌ها و روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار سیاسی کمی پایین آمده است. رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد تاثیر این کاهش قیمت بر بازار مواد غذایی گفت: متاثر از کاهش قیمت دلار، در حال حاضر قیمت مواد غذایی کاملا به ثبات رسیده و در برخی اقلام هم به تدریج شاهد کاهش قیمت هستیم.

 

کنگری ادامه داد: درواقع، کالاهایی که به قیمت دلار وابسته است و قیمت آنها قبلا هر روز افزایش پیدا می‌کرد امروز ثبات پیدا کرده و در برخی اقلام با کاهش قیمت همراه بوده‌ایم برای مثال، افزون بر برنج، قیمت کالاهای وارداتی و حبوبات که روز به روز گران‌تر می‌شد الان با کاهش همراه است و ارزان‌تر شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------