آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

خرید و فروش کارت سوخت 600 هزار تومانی در بازار سیاه!



 فروش کارت سوخت,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
برخی از افراد در بازار اقدام به فروش کارت سوخت می‌ کنند. 

به گزارش گسترش نیوز؛ این روزها تعداد کارت سوخت های آزاد در پمپ بنزین کاهش پیدا کرده است. در این میان برخی از افراد برای خلاص شدن از شر این مشکل سراغ خرید کارت سوخت خودرو می‌روند. اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات فروش کارت سوخت خودرو مواجه می‌شوید.

 

طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار روزگار خودرو هر کارت سوخت به قیمت ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این کارت سوخت‌ها نیز طبق روال مرسوم ماهیانه ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند. البته کارت سوخت حتی با ۵۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای هم به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری روی بحث خرید و فروش کارت‌های سوخت صورت گیرد.

 

در ادامه به توضیح یک سری نکات برای پیگیری و تحویل کارت سوخت خودرو می‌پردازیم.

 

پیگیری کارت سوخت با پلاک

پیگیری کارت سوخت با پلاک صرفاً برای مالکان خودرو امکان‌پذیر است و برای مالکین موتور قابل‌استفاده نیست. برای پیگیری کارت سوخت با پلاک ابتدا باید به سایت epolice.ir رفته و با استفاده از این سایت کارت سوخت خود را پیگیری کنید.

 

پیگیری از طریق سایت epolice.ir جز ساده‌ترین روش‌های پیگیری کارت سوخت است. برای این منظور به سایت Epolice.ir مراجعه کرده و سپس به قسمت درگاه خدمات الکترونیک نظامی و پس از آن به قسمت پیگیری کارت سوخت رفته اطلاعات پلاک و خودرو خود را وارد کنید. اگر کارت سوخت خودرو شما تولید شده باشد به شما کد رهگیری داده می‌شود که با مراجعه به سایت شرکت پست و استفاده از این کد، به شما نمایش داده می‌شود که کارت سوخت شما در چه مرحله‌ای قرار دارد. در این جا نیز اگر کارت سوخت شما تحویل شرکت پست شده باشد به شما کد رهگیری مرسوله داده می‌شود و با استفاده از این کد می‌توانید به سایت شرکت پست مراجعه کرده و رهگیری کارت سوخت را انجام دهید.

 

پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

مالکان خودرو و موتور سیکلت به منظور پیگیری وضعیت کارت سوخت خود می توانند از چندین روش اقدام نمایند. در تمامی این مراحل باید کارت شناسایی صاحب وسیله نقلیه را همرا خود داشته باشند چرا که برای استعلام کارت سوخت به آن نیاز خواهند داشت. در حال حاضر امکان پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی به تنهایی وجود نداشته و تنها با داشتن کد ملی نمی توانید کار خاصی در این زمینه انجام دهید.

 

ثبت نام کارت سوخت خودرو تعویض پلاک شده

صاحبان خودروهای تعویض پلاکی اگر کارت بنزین ماشین، دریافت نکرده‌اند با استفاده از VIN می‌توانند برای کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

 

پیگیری کارت سوخت ماشین صفر

اگر بعد از ۲۰ روز به هر دلیلی کارت سوخت اتومبیل خود را دریافت نکردید، می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید

 

پیگیری از طریق اینترنت

برای رهگیری و گرفتن کارت سوخت خودروی صفر خود می‌توانید به پایگاه اینترنتی epolice.ir، خدمات الکترونیکی انتظامی، مراجعه کنید. در این سامانه لازم است نوع و شماره پلاک خودرو را در بخش پیگیری صدور کارت سوخت، وارد کنید. در این سایت شماره مرسوله خود را بگیرید و وارد سامانه اداره پست شوید. شماره مرسوله را در بخش مربوطه وارد کنید. سامانه به شما آدرس منطقه پستی که کارت سوخت‌تان فرستاده شده را می‌دهد. یا اینکه می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. ابتدا وارد سامانه شوید و سپس با وارد کردن کد 16 رقمی شناسایی خودرو VIN، کارت خود را پیگیری کنید.

 

برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص کد VIN، مقاله وین کارت خودرو چیست  را مطالعه کنید. شماره vin کارت خودرو جدید در پشت آن و به صورت عمودی نوشته شده است.

 

پیگیری از طریق سامانه پیامکی

برای استعلام کارت سوخت از طریق پیامک، شماره VIN خودرو خود را به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ بفرستید. ابتدا حرف v  سپس * و در نهایت شماره VIN را وارد کنید: V*VIN

 

برای استعلام کارت خودرو از ناجا باید وارد صفحه استعلام کارت خودرو شوید. البته برای پیگیری کارت خودرو از ناجا باید وارد صفحه جداگانه دیگری شوید.

 

پیگیری از طریق تلفن

برای اطلاع از وضعیت صدور و گرفتن کارت سوخت خودروی صفر می‌توانید با پلیس ناجا به شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ و ۸۸۸۸۵۳۴۷ اقدام کنید. برای رهگیری ارسال کارت سوخت ماشین با اداره پست می‌توانید با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید.

 

پیگیری حضوری

برای پیگیری حضوری باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

 

 

 فروش کارت سوخت,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------