آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

شاخص بورس منفی شد (1401.05.25)



  بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۲۵ مردادماه) با چهار هزار و ۱۹۰ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۵۹ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۹۶ واحد افزایش به ۳۹۸ هزار و ۶۲۳ واحد و شاخص قیمت با ۸۳۶ واحد رشد به ۲۳۸ هزار و ۷۸۷ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، سه هزار و ۹۳۱ واحد و شاخص بازار دوم،  پنج هزار و ۸۵۷ واحد کاهش را ثبت کرد.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین مخابرات ایران (اخابر) با ۶۳۱ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۴۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۶۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۵۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۵۳ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۳۴۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۴۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۷۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۴۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۷۱ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک تجارت (وتجارت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک ملت (وبملت) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۵۰۷ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۲ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۱۰۲ واحد رسید.

 

در این بازار ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۱ هزار و ۸۷۵ نوبت بود.

 

نمادهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، جنرال مکانیک (رنیک)، پخش البرز (پخش) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------