آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

اجاره‌بهای مناسب از نگاه مستاجران چقدر است؟



سطوح بالای اجاره‌بهای پیشنهادی در تهران سبب شده است مستاجران مبالغ اجاره‌بهایی را که تا چند ماه قبل «گران» توصیف می‌کردند، اکنون «مناسب» ارزیابی کنند و جست‌وجوی خود را حول‌وحوش فایل‌هایی با رهن و اجاره پیشنهادی در آن محدوده قیمتی متمرکز کنند. 

به گزارش دنیای‌اقتصاد  زمستان پارسال تحقیق میدانی از مستاجران و واسطه‌های ملکی فعال در بازار اجاره نشان داد بسیاری از مستاجران از طبقه درآمدی متوسط واحدهایی با ارزش رهنی مترمربعی ۶میلیون تومان را بالاتر از استطاعت خود توصیف می‌کردند و ترجیح می‌دادند زمان بیشتری برای جست‌وجو صرف کنند تا خانه‌هایی که با ارزش رهنی نهایی پیشنهادی زیر این مبلغ را پیدا کنند.

 

اما مستاجران در مناطق متوسط این روزها با وجود اینکه کمتر از 6ماه از زمان تحقیق میدانی قبلی «دنیای‌اقتصاد» گذشته، خانه‌هایی با ارزش رهنی مترمربعی 6میلیون تومان را «مناسب» ارزیابی می‌کنند؛ اما بررسی فایل‌های موجود نشان می‌دهد تعداد این فایل‌ها در اغلب محله‌های متوسط واقع در شرق و غرب تهران اندک است و صرفا می‌توان در خانه‌های بدون امکانات، قدیمی یا نیازمند اقداماتی مثل نقاشی بنا با قیمت‌های پایین‌تر از این، چنین ارقامی را ملاحظه کرد.

 

در حال حاضر عمده آپارتمان‌های اجاری معمولی با رهن مترمربعی حدود هفت‌میلیون تومان و بعضا بیشتر، فایل شده و این در حالی است که استطاعت بسیاری از مستاجران از این ارقام پایین‌تر است. مقصود از ارزش رهنی این است که در صورت تبدیل اجاره درخواستی موجر به مبلغ رهن با فرمول «یک‌میلیون تومان ودیعه معادل 30 هزار تومان اجاره»، هر مترمربع آپارتمان با چه مبلغی از رهن کامل عرضه شده است.

 

به‌عنوان مثال آپارتمان مسکونی 60مترمربعی فایل‌شده با رهن 100میلیون و اجاره هفت‌میلیون تومانی، ارزش رهنی معادل 335میلیون تومان دارد و این یعنی رهن هر مترمربع از این آپارتمان معادل پنج میلیون و 500 هزار تومان است.

 

  اجاره‌بها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------