تولید لوازم خانگی با روند افزایشی روبرو بوده است/ نباید با تولید محصول غیرکیفی در آن سوی مرزها خود را بدنام کنیم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,وزیر صمت
وزیر صمت گفت: یکی از اولویت‌های ما تولید داخلی لوازم خانگی است که در برخی اقلام شامل یخچال روند افزایشی بوده و در مورد تلوزیون کاهشی بوده است؛ در حال حاضر با رفتن شرکت‌های خارجی شرکت‌های داخلی در حال جایگزین شدن آنها هستند.

به گزارش  ایلنا رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران در‌ واکنش به صحبت‌های رئیس اتحادیه لوازم خانگی مبنی بر کالاهای جعلی این حوزه، گفت: هر کسی ادعایی می‌کند باید مدارکش را هم بدهد و ایشان خودش رئیس اتحادیه است و باید خودش برخورد کند.

 

وی افزود: برخی فرار روبه جلو می‌کنند یعنی برای اینکه رفع مسئولیت کنند، خودشان شروع به نقد می‌کنند و رئیس اتحاده لوازم خانگی خودش یکی از عوامل برخورد با فساد است.

 

رحمانی گفت: از طرفی امسال یکی از اولویت‌های ما تولید داخلی لوازم خانگی است که در برخی اقلام شامل یخچال روند افزایشی بوده و در مورد تلوزیون کاهشی بوده است؛ در حال حاضر با رفتن شرکت‌های خارجی شرکت‌های داخلی در حال جایگزین شدن آنها هستند و ما در یکی از شهرک‌های صنعتی واحد تولیدی هوشمند لوازم خانگی را افتتاح کردیم.

 

وزیر صمت با بیان اینکه برخی از محصولات داخلی هستند اما برند خارجی روی کالای خود می‌زنند،؛ چون مشتری پسند است، گفت: در حال برندسازی و فرهنگ‌سازی هستیم و خیلی پیشرفت هم در این زمینه داشته‌ایم به طوریکه مردم نسبت به چند سال قبل به محصولات داخلی بیشتر اعتماد کرده و حتی محصولاتمان به اروپا صادر می‌شود.

 

رحمانی به تولید و صادر کنندگان تاکید کرد: جنس غیرکیفی تولید نکرده و خودمان را در آن سوی مرزها بدنام نکنیم و در داخل هم باید اعتمادسازی صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: اینکه با تهدید شرکت‌های تولیدکننده از کشور رفته‌اند بر خلاف قراردادهای بین‌المللی است اما در حال حاضر پلتفورم‌های لازم برای تولید طراحی شده و برندهای ایرانی بزودی به بازار می‌آیند.

 

رحمانی با بیان اینکه از طرفی هم باید با مفاسد برخورد شود، تصریح کرد: هر تولید کننده‌ای که به اندازه نیاز کشور صادر کند ما در کنار آنها هستیم و در موارد تعرفه‌ای از آنها را حمایت می‌کنیم.

 

وزیر صنعت معدن تجارت گفت: استارت آپ‌ها باید پافشاری کنند و ما هم از ورد آنها استقبال می‌کنیم؛ این راه نجات صنعتمان است.

 

وی در پایان گفت: اگر خلافی هست به مراکز ذیربط بگوییم هر کالای و یا مشکلی وجود دارد از سازمان حمایت تا معاونت‌های تخصصی ما گفته شود و اگر ما بدانیم برخورد می‌کنیم چرا که وظیفه ما برخورد با مفاسد است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------