آغاز عرضه میوه‌های تنطیم بازار شب عید/ قیمت احتمالی هر کیلوگرم سیب و پرتقال ۶ هزار تومان



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, میوه‌
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از آغاز توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری ایام نوروز از امروز خبر داد. 

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه با هماهنگی وزرات صمت عرضه میوه‌های تنظیم بازار ایام نوروز از امروز آغاز شده است، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار توزیع مقادیری سیب و پرتقال تنظیم بازاری را بر عهده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گذاشته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر به اندازه کافی شب عید سیب و پرتقال در میادین میوه و تره بار مرکزی دپو شده است، ضمن اینکه بخش دولتی نیز ذخیره خود را دارد تا در صورت نیاز عرضه داشته باشد.

 

کارگر با بیان اینکه توزیع میوه تنطیم بازار شب عید در برخی استان‌‌ها از روز جمعه آغاز شده است، افزود: اجازه عرضه به بازار از امروز به ما داده شده است و مردم پایتخت می‌توانند به مراکز عرضه برای تامین نیاز میوه ایام نوروز خود مراجعه کنند.

 

وی درباره  قیمت تعیین شده برای میوه تنظیم بازاری عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار پایتخت،  قیمت هر کیلوگرم سیب و پرتقال را برای مغازه‌ها 5 هزار و 600 تومان تومان تعیین کرده است، اما بر اساس قیمت حاشیه بازار و استقبال از عرضه امکان تغییر دارد.

 

به گفته کارگر؛ قیمت میوه تنظیم بازار شب عید همیشه کمتر از قیمت در بازار است و در صورت کاهش قیمت در بازار قیمت میوه تنظیم بازار نیز  کاهش می‌یابد.

 

کارگر یادآور شد: قیمت‌ها در هر استان  متفاوت است و کارگروه ستاد تنظیم بازار هر استان‌ متناسب با وضعیت، قیمت‌های عرضه را تعیین می‌کند.

 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از مردم خواست خرید میوه را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا از اذحام جلوگیری شود.

 

کارگر یادآور شد: ازدحام در شرایطی که شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده است می‌تواند برای مردم خطر ساز شود.

 

به گزارش ایلنا؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه حدود 60 هزار تن میوه برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: 32 هزار تن پرتقال تامسون، 23 هزار تن سیب درختی و 7 هزار تا 8 هزار تن پرتقال جنوب در قالب تنظیم بازار طی هفته جاری در 31 استان عرضه می‌شود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------