قیمت نفت نزولی شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید اشباع ذخایر جهانی که متوازن کردن بازار را برای تولیدکنندگان بزرگ دشوارتر کرده است، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۲۲ سنت معادل ۷.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش، به ۲۱ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

 

کاهش بهای معاملات نفت در پی رشد ذخایر نفت آمریکا به ۵۱۸.۶ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۷ آوریل روی داد که نزدیک به رکورد ۵۳۵ میلیون بشکه ثبت شده در سال ۲۰۱۷ بود و همزمان ذخایر نفت شناور هم به رکورد بی سابقه ۱۶۰ میلیون بشکه صعود کرد.

 

بهای معاملات نفت برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و برنت ۲۴ درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود هفت درصد کاهش را ثبت کرد.

 

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، رشد ذخایر و تقاضای ضعیف به شدت فضای معاملات بازار نفت را تحت تاثیر منفی قرار داده است. انتظار می‌رود منطقه پرمیان باسین تگزاس و نیومکزیکو که قلب تولید نفت شیل آمریکا هستند در ۶۲ درصد از کاهش تولید سهیم باشند.

 

معاملات هفته گذشته به شدت نوسانی بود و فروش گسترده که از اوایل مارس با سقوط ۳۰ درصدی تقاضا برای نفت در بازار آغاز شده، ادامه یافت و به اوج خود رسید و بهای وست تگزاس اینترمدیت برای نخستین بار به زیر صفر سقوط کرد.

 

معامله‌گران انتظار دارند تقاضا به مدت چندین ماه به دلیل اختلالات اقتصادی ناشی از پاندمی ویروس کرونا کمتر از عرضه باشد. سرمایه گذاران در هفته جاری منتظر انتشار نتایج مالی غولهای نفتی شامل اکسون موبیل، BP و رویال داچ شل هستند.

 

تولیدکنندگان نفت ممکن است تولیدشان را به حد کافی سریع یا به میزان زیاد کاهش ندهند به خصوص که انتظار می‌رود تولید اقتصادی جهانی امسال دو درصد کوچک شود که بسیار بدتر از بحران مالی ۲۰۰۹ خواهد بود.

 

طبق گزارش شرکت بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا به پایین‌ترین حد از ژوییه سال ۲۰۱۶ رسیده و همزمان، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز در کانادا به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۰۰ به این طرف نزول کرده است.

 

کویت و جمهوری آذربایجان در حال هماهنگ کردن کاهش تولید هستند. عربستان سعودی منتظر آغاز توافق کاهش تولید اوپک پلاس نشده و کاهش تولید را شروع کرده است در حالی که روسیه قرار است صادراتش از مسیرهای دریایی غربی را در ماه مه نیمی کاهش دهد.

 

بر اساس گزارش رویترز، گروه اوپک پلاس شامل اوپک و روسیه اوایل ماه میلادی جاری برای کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماههای مه و ژوئن توافق کردند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------