آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن اردیبهشت/ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار مسکن
گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در اردیبهشت ماه امسال گویای افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مسکن در ۲ ماهه ۹۹ نسبت به دو ماهه ابتدایی ۹۷ است. 

به گزارش  مهر، در جدیدترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در اردیبهشت ماه امسال، تعداد معاملات، ۱۱ هزار و ۳۱۰ واحد مسکونی اعلام شده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۶.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

همچنین در این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۱۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده است که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۳۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که تعداد معاملات مسکن در ماه گذشته (فروردین ۹۹) ۱۲۴۳ فقره بود که رشد تعداد معاملات در ماه جاری نسبت به ماه قبل ۸۰۹.۹ درصد رشد داشته است.

 

اردیبهشت سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۱۲۸ فقره معاملات مسکن به ثبت رسید ضمن اینکه متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در فروردین امسال ۱۵ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۹۰۰ تومان بود که رشد ۱۱ درصدی قیمت در طی یک ماه گذشته رخ داده است.

 

مجموع تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در دو ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۵۵۳ فقره رسید که نسبت به دو ماهه سال گذشته ۱۹.۳ درصد کاهش داشته است.

 

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در مجموع دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال ۱۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که نسبت به دو ماهه ابتدایی ۹۸ معادل ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دو ماهه ابتدایی سال ۹۷ پنج میلیون و ۷۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود که رشد بیش از سه برابری (۳۰۰ درصدی) قیمت طی دو سال در بازار مسکن تهران رقم خورده است.

 

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران در اردیبهشت امسال نشان‌دهنده رشد ۲۸.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته (اردیبهشت ۹۸) است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------