آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تاکنون وام ودیعه مسکن فقط به ۶۷۸ مستاجر رسید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۶۷۸ مستاجر (۰.۲ درصد از مشمولان) تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده اند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: کل درخواست‌های ارسال شده یک میلیون و ۴ هزار و ۵۹ مورد و کل رد شده‌ها ۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر بوده است.

 

او ادامه داد: کل افتتاح حساب‌ها ۶۵ هزار و ۲۰ مورد بوده و البته ۳۸۸ نفر هم در انتظار افتتاح حساب هستند.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره مبلغ آورده متقاضیان هم گفت: تاکنون مبلغ آورده متقاضیان ۱۳ هزار و ۹۵۷ میلیارد ( ۱۳,۹۵۷,۰۲۰,۶۹۸,۱۶۸ ) ریال بوده و تعداد متقاضیانی که آورده را واریز کرده‌اند هم ۳۴ هزار و ۱۴۱ نفر بوده است.

 

اسلامی درباره تعداد پروژه‌های تعریف شده طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: ۲۷۴ پروژه تاکنون تعریف شده و تعداد واحد‌های تعریف شده هم به ۵۰ هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی رسیده است.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن به تازگی شروع شده است، گفت: هم اکنون دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اتصال سامانه‌ای بانک‌ها به وزارت راه و شهرسازی به صورت تصاعدی در حال رشد است و به یک جریان پایدار تبدیل شده است. بر این اساس مردم می‌توانند به سرعت مدارک و اطلاعات خود را تکمیل کنند و در مقابل بانک‌ها هم در حال واریز تسهیلات به حساب مردم هستند.

 

او درباره آخرین آمار درباره طرح ودیعه مسکن تا ۱۴ شهریور ماه گفت: کل پیامک‌های دریافتی ۲ میلیون و  ۳۳۹ هزار و  ۱۱ مورد بوده و کل پیامک‌های دریافتی با کدملی صحیح یک میلیون و  ۸۱۹ هزار و ۷۴۱ پیامک (۷۷.۸۰ درصد از کل پیامک‌های دریافتی) بوده است.

 

اسلامی  تصریح کرد: تعداد کل تکمیل درخواست‌ها ۴۱۳ هزار و  ۸۹  مورد بوده یعنی ۲۲.۷۰ درصد از پیامک‌ها صحیح بوده است.

 

او همچنین درباره تعداد پیامک‌های رد شده هم گفت: ۵۱ هزار و ۵۱۳ (۱۲.۴۷ درصد) از درخواست رد شده است.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد مشمولان این واحد‌ها هم گفت: ۳۳۳ هزار و  ۴۴۲ نفر (۸۰.۷۲ درصد) تکمیل درخواست شده‌اند.

 

اسلامی درباره تعداد متقاضیانی که در فهرست ذخیره و کسانی که در اولویت دوم قرار دارند، گفت: ۲۶ هزار ۹۴۱ متقاضی در این فهرست قرار دارند که ۶.۵۲ درصد را شامل می‌شود.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها هم گفت: ۶۲ هزار و ۱۸ نفر (۱۸.۶۰ درصد) از مشمولان بوده‌اند و تعداد تشکیل دهندگان پرونده در بانک هم یک هزار و ۶۱۳ نفر (۰.۴۸ درصد) از مشمولان هستند.

 

اسلامی گفت: مجموع مبلغ وام مصوب ۱۷ هزار و ۵۰۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بوده و مبلغ وام پرداخت شده ۱۰۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: تعداد متقاضیانی که تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند، تاکنون ۶۷۸ مستاجر (۰.۲ درصد از مشمولان) بوده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------