آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

مردم انار هم نخورند، مشکلی ایجاد نمی‌شود!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,میوه و صیفی‌جات

 

عضو هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار می‌گوید: به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید هویج افزایش یافته است. همچنین صادرات این کالا به کشور عراق هم رونق گرفته است. از این‌رو قیمت هویج در میادین اصلی میوه و تره‌بار دو برابر شده است.

 

بعد از گوجه و خیار حالا نوبت به هویج رسیده است. هویج در برخی از واحدهای صنفی موجود نیست. علت کمیاب شدن این صیفی‌جات افزایش تقاضای مردم و همچنین صادرات آن به عراق است.

 

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید هویج افزایش یافته است. همچنین صادرات این کالا به کشور عراق هم رونق گرفته است. از این‌رو قیمت هویج در میادین اصلی میوه و تره‌بار دو برابر شده است.

 

جواد باقری معتقد است که میوه و صیفی‌جات در بازار به وفور پیدا می‌شود اما قیمت‌ها افزایش یافته است. قیمت هر کیلو هویج با کیفیت در میادین اصلی میوه و تره‌بار هشت هزار تومان است که در خرده فروشی با سود 30 درصدی فروخته می‌شود. یعنی قیمت هر کیلو هویج در واحدهای صنفی 10 هزار و 500 تومان بفروش می‌رسد.

 

ماجرای انارهای تنظیم بازاری چیست؟

باید گفت اخیرا در برخی واحدهای صنفی انار تنظیم بازاری فروخته می‌شود. ماجرای فروش این انارها در کیسه‌های دو تا سه کیلویی چیست؟ عضو هیات مدیره اتحادیه میوه وتره‌بار به تجارت‌نیوز گفت: فروش یارانه‌ای انار را تکذیب می‌کنیم. قیمت انار بالاست که اگر مردم هم این میوه را نخورند، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

 

قیمت انار و سایر میوه‌ها به دلیل هزینه بالای کارگر، تهیه سبد و هزینه بسته‌بندی افزایش یافته است.

 

باقری با اشاره به قیمت انواع انار اظهار کرد: در میادین میوه و تره‌بار اصلی هر کیلو انار ساوه با قیمت پنج تا شش هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین هر کیلو انار شیراز و دماوند هم با قیمت 18 تا 20 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این انار در سطح شهر با کیلویی 27 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

اصفهان امروز 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------