آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

همتی: بخشی از ارزهای مسدودشده ایران در خارج از کشور آزاد شده است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,رئیس کل بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤالی درباره بازپس‌گیری ارزهای مسدودشده ایران در کشورهای مختلف، گفت: بخشی از این منابع آزاد شده و داریم از آن استفاده می‌کنیم. بخش دیگری هم ان‌شاالله تأمین خواهد شد. 

به گزارش فارس عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱ بهمن) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره بازپس‌گیری ارزهای مسدودشده ایران در کشورهای مختلف گفت: داریم تلاش می‌کنیم و بخشی از آن باز شده و راه افتاده است و داریم از آن استفاده می‌کنیم. بخش دیگری هم ان‌شاالله با تحولاتی که دارد تأمین خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بانک مرکزی مابه‌ازای ریالی ارزهای ایران در کره جنوبی را در اختیار دولت قرار داده و بازگشت این مبالغ به کشور تاثیری در بازار ارز ندارد، گفت: این پول‌ها عمده‌اش برای بانک مرکزی است و قدرت بازارسازی را بالا می‌برد و اتفاقاً چون متعلق به بانک مرکزی است قدرت این نهاد را در بازارسازی بالا می‌برد.

 

همتی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به دنبال کاهش قیمت ارز است یا آنطور که گفته می‌شود علاقه‌ای به این کار ندارد، تاکید کرد: من یک بار گفتم بازهم می‌گویم که رییس کل بانک مرکزی اولین کسی است که طرفدار ارزش پول ملی است. حیثیت و اعتبار رییس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است نه اینکه نگذارد پایین بیاید.

 

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: تفاوت سامانه نیما با بازار این است که در بازار خیلی سریع این تحولات رخ می‌دهد اما در بازار نیما به دلیل اینکه صادرکننده و واردکننده عرضه و خرید انجام می‌دهند و معاملات طول می‌کشد تا انجام شود این روند کندتر است اما در عین حال روند کاهنده است.

 

همتی تصریح کرد: باید فعالان اقتصادی خود را بتوانند با تحولات همراه کنند و این کار یکی دو روزه رخ نمی‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------